HANYA AKU...

HANYA AKU...

Friday 1 February 2013

Contoh Terbaik...


Melentur buluh biarlah dari rebungnya dan sedikit-sedikit lama-lama menjadi bukit…

Pepatah inilah yang mak aku terap dalam diri setiap anaknya sejak kecil…Belajar menabung…Dan pembelajaran yang kecil ini terpahat kat dalam setiap diri anak2nya sehingga hari ini dan aku boleh simpulkan ianya berjaya.  Sekarang mak aku teach cucu2nya pulak…Aku igt lagi, masa aku kecik2 dulu, aku suka sangat menabung. Sampai duit tabungan aku, aku mampu membeli emas sendiri…Hebat tak?..Hehehe…Tp skrg, aku dah kurang sangat menabung, simpan2 pastu tak sempat sampai ke bank, aku dah guna…Selalu sgt tersepit…Hehehehe….
Semalam, mak aku suruh bawak duit tabungannya ke bank tuk di simpan dalam buku akaun Tabung Haji…Sehingga ke hari ini, ketika usia mak aku 74 tahun, mak masih juga menabung…Contoh teladan yang baik…Sehingga ke hari ini juga, adik-beradik aku yg lain masih tanamkan sikap menabung dalam diri masing2…


Nilah duit mak aku yg aku bawa ke bank...


Nampak sikit, tp bkn main berat lagi...Nilainya 300++...


3 tarikh terdekat mengikut buku bank TH mak aku :
20/7/2012 = 200++
23/10/2012 = 300++
31/1/2013 = 300++

Kesimpulannya, sedikit-sedikit, lama-lama menjadi bukit...walaupun duit syiling jer...

No comments:

Post a Comment