HANYA AKU...

HANYA AKU...

Saturday 16 February 2013

Rebat RM 200 Untuk Telefon Pintar Part 2. . .

Seperti yang aku pernah janji sebelum nie, aku nak cerita tentang usaha aku utk menggunakan rebat RM 200 membeli telefon pintar untuk golongan belia yg kerajaan Malaysia beri...Selepas dipertimbangkan dari pelbagai sudut, maka aku memilihlah 1 jenis hp dr keluaran syarikat ninetology......


Aku hanya nak cari hp yg aku x perlu utk keluarkan budget yg banyak...Harga HP RM 399 tolak rebat RM 200 bakinya RM 199 tetapi syarikat ninetology memberi potongan RM 100 dan aku hanya membayar RM 99 sahaja....Hehehehe...Tetapi aku perlu menambah RM 25 untuk membeli sim kad baru sbb itulah syarat yg perlu dipatuhi...Tak pe lah setakat beli sim baru daripada terikat dgn kontrak postpaid...Apa ada hal....Hehehehe...

Yang menariknya, hp nie ada aplikasi...


Bg pengguna android samsung galaxy terutamanya, tentu tahu apa fungsi aplikasi ini...Aplikasi ini membolehkan kita mendownload pelbagai aplikasi lain secara percuma...Hehehehe....Macam2 boleh pilih...Fungsi hp ni x ubah mcm samsung galaxy cuma screennya kecil...Hehehehe...


Ni lah hp baru aku...Ada 3 pilihan warna...Pink, putih dan hijau...Jadi, aku memilih hijau...Hp pertama aku warna hijau pekat, hp ke 2 warna putih dan hp ke 3 nie aku memilih warna hijau daun...


Aksesori yg dapat ialah charger, USB cabel dan earphone sahaja...

Setakat ini, aku dah putuskan hp nie utk kegunaan menelefon, viber dan tango utk org2 tertentu sahaja... Selain tu, aku nak gunakan utk ambil gambar aktiviti kelas2 amali yang aku ada supaya gambar2 tu terletak dlm 1 jenis hp sahaja dan x "semak" kan memory card hp2 aku yg lain....Hehehehehe...

Lastly, dgn rebat yg kerajaan bg tu, aku gunakan tuk membeli hp ini....

:::Actually, aku angkat gak bb tuk penuhi hajat aku...BB yg aku pernah cete sblm nie, jd bb tu la jd hp ke 2 aku menggantikan hp utk no celcom aku sebelum nie...Hehehehe:::

No comments:

Post a Comment