HANYA AKU...

HANYA AKU...

Monday 18 February 2013

Diri VS Hati. . .

Diri : Wahai mata? Knp susah sgt kau nak lelap malam ini???
Hati : Ntah la...
Diri : Kau fikirkan apa? Tentang dia?
Hati : Mungkin...Aku rasa ada sisa dihati dia tentang kesalan terhadap aku
Diri : Kau perlu sedar diri byk perkara...Dia dah ucap, dia dah tulis utk kau...Kau lupa...
Hati : Aku tak lupa...Aku igt...Mgkin sbb dah tersemat kat "hati" watkan aku x mudah lupa walaupun aku pelupa....
Diri : Kau selalu kena igtkan apa yg dia dah kata...Dia tak macam dulu lagi tau...Kata2 dia tu mgkin benar utk dia kotakan...Ko jgn redah jer semuanya...
Hati : Ya, aku akn sentiasa igtkn diri aku yg aku bkn sesiapa dlm diri dia....Salah aku kan...Khianati dia...
Diri : Dah la...Ko terima jer semua nie...Ko pun tak suka kalau dia ungkit2 kn..
Hati : Memang aku tak suka, tp aku tahu dia akn selalu kata sbb dia kata setiap kali dia berkata2, tu cara dia ingatkan aku...
Diri : Dan kau?
Hati : Aku x suka sbb setiap kali dia berkata, aku kesal dgn apa yg dah jadi...Hati blh jd mcm kena cucuk2...
Diri : Esok kuliah pertama kau...
Hati : Aku tahu...Dan aku dah ready apa2 ttg dia...
Diri : Knp kau takut dia?
Hati : Takut? Aku takut dia?
Diri : Knp ko x baca entry dia ttg hipokrit tu smpi skrg?
Hati : Aku x berani dan aku tak ada kekuatan utk baca...Barisan pertama aku dah tahu yang dia bercerita ttg aku...Aku x sangka dia menulis ttg aku smpi ke blog...Sedih jgk la...
Diri : Tp, knp ko copy dan kau simpan?
Hati : Sbb aku tahu 1 hr nnt aku akn baca keseluruhannya...3 4 thn akn dtg...
Diri : Knp lama sangat?
Hati : Sbb dia x nk ada apa2 kaitan dgn aku pas kami habis belajar nnt...Jd, ketika tu kalau aku baca, mgkin hati aku x terguris lagi dan aku tak membalas apa2 lg..
Diri : Mana ko simpan...
Hati : 1 tmpt yg org lain tak boleh jumpa...Bkn tu aja, ada 1 penulisan dia 100% in english pun aku simpan...aku tak baca pun smpi skrg...
Diri : Sbb?
Hati : Sbb aku nak jaga hati aku...
Diri : Knp ko menulis semua ttg dia di 1 sudut lain dan bukan disini?
Hati : Tak perlulah aku kongsikan pada org lain sbb biarlah hanya aku, diri aku, hati aku dan keseluruhan ttg aku yg tahu siapa dia untuk aku luahkan dalam penulisan aku..
Diri : Knp ko suka memedam rasa?
Hati : Ntah...Tp mcm tu lah yg buat aku selesa...Dan blh jadikan aku penyabar...
Diri : Kau dah ready apa yg akn terjadi lepas ini?
Hati : Aku cuba yg terbaik utk diri aku dan hati aku...
Diri : Apa pun?
Hati : Ya...
Diri : Perlu merayu atau memujuk?
Hati : Dan akhirnya dibenci...Tidak...
Diri : Kau ego dan hipokrit spt yg dia kata
Hati : Aku tahu siapa aku..Allah sentiasa ada....Aku yakin itu..
Diri : Ko igt je la apa yg patut ko sedar dr setiap pengucapan dia..
Hati : Klu aku simpan kat otak aku, pasti aku lupa..Tp klu tersemat kat hati...Sebutir2 aku igt sampai bila2...
Diri : Aku harap kau menjadi diri kau dan tempuh semua ini dan apa pun yg bakal terjadi...Klu ko plu lakukan "rancangan" itu, kau lakukanlah...
Hati : In Shaa Allah...Aku tgk pada keadaan...Jika mendesak. aku lakukan juga...


18 Feb 2013...3.11 am

No comments:

Post a Comment