HANYA AKU...

HANYA AKU...

Monday 25 February 2013

Allah Maha Mengetahui...

Baru2 ini aku ada ditujukan 1 soalan dr seorang rakan dan ia meminta utk aku memberikan pendapat aku sekiranya aku berada didalam situasi itu..



Susah utk aku memeberi pendapat kerana aku tidak pernah mengalami situasi ini...Malah utk membayangkan perkara seperti ini berlaku dalam diri, jauh sekali...

Katakanlah ianya berlaku pada diri aku, pertama sekali aku akn tye org tu knp dia terpaksa mengorbankan perasaan dia selama ini atas sebab2 tertentu..Klu betul dia suka, knp dia tak luahkannya...Knp mesti dia memendam rasa dan kalah dengan diri sendiri...Knp dia tidak menjadi dirinya sendiri dan mendapatkan apa yg dia mahu...Tak mustahil kan andai dia berjaya memiliki aku, dan akhirnya dia akan meninggalkan aku krn pkr lain...Kerana dia tak mampu untuk pertahankan apa yg dia ada dan apa yg dia sayang...Ermmm...

Tp dari sudut lain pulak, klu ianya berlaku...Dah tentu aku melompat tinggi2...Sbb aku tak bertepuk sebelah tangan...Dia suka aku 100% dan aku suka dia 200%...Dah tentu2lah mcm pucuk dicita, ulam mendatang...Pasti bahagia krn saling mengharapkan...

Tp, jika saat aku mengetahui dia juga ada perasaan pada aku dan ketika itu aku telah dimiliki oleh org lain, aku hanya blh kata...Ada sbb knp kita dpt tahu semua ini lambat...Kerana awak bkn jodoh saya...

TETAPI...

Jodoh itu adalah RAHSIA ALLAH yg tidak ada sesiapa pun yang mengetahui apa yg Allah telah rancangkan utk setiap hambaNya...


"Wa makaru wa makarallah, Wallahu Khairul makirin."
Kita merancang dan Allah swt juga merancang, Allah lah sebaik-baik Perancang...


Kadang2 kita akan kata...berkahwin dengan org yg kita cinta adalah impian tetapi berkahwin dgn org yg kita tak cinta adalah jodoh...Jodoh adalah kurniaan Allah..

Kadang2 kita akan kata, walau berpuluh tahun sekalipun, jika dia jodoh aku, tetap bersatu jua...

Kadang2 kita akan kata, Allah sengaja jumpakan kita dengan org yg salah terlebih dahulu sblm Allah temukan kita dengan jodoh sebenar kita kerana Allah nak kita faham erti kehidupan...

Kadang2 kita kata, hidup kita ini banyak sangat masalah...Tak pernah habis dengan masalah...Tetapi kita tak pernah sedar yg setiap masalah yg kita tanggung itu Allah dah keluarkan kita dari masalah tersebut secara perlahan-perlahan dgn pelbagai cara...

Kita hanya manusia yg boleh berkata pelbagai alasan dan pendapat tetapi kita tidak boleh melawan apa yg Allah dah tuliskan untuk kita dalam perjalanan hidup kita kerana semua tentang kita adalah RAHSIA ALLAH...



Jodoh itu sangat2 menjadi Rahsia Allah...Berkahwin diusia emas setelah berpuluh tahun terpisah, adakah mereka pernah menyangkakan yg mereka akn berkahwin 1 hr nnt? Subhanallah...Qunfayakun...Jika Allah mengkehendaki, maka ia akan terjadi juga...

Tetapi...


Jadi, jgn menidakkan apa yg kita ada dan jgn menempis apa yg kita rasa...Kerana ianya mungkin anugerah Allah untuk hambaNya yg dikasihi...Terimalah apa jua rasa dan perasaan itu dengan sebaik mungkin...Berdoalah jika kita buntu mencari ubat hati sendiri...Kerana Allah tidak pernah sama sekali membiarkan hambanNya yang didalam kesusahan dan tidak sama sekali tidak mendengar doa dari setiap hambaNya...

Berpeganglah pada 2 perkara...



dan 

REZEKI, AJAL, JODOH DI TANGAN TUHAN...

No comments:

Post a Comment