HANYA AKU...

HANYA AKU...

Monday 16 July 2012

Siapa Mereka...??? part 3


Knp hanya 1 semester  shj aku tinggal serumah dgn mereka?

Sbb, ramai kwn2 sekelas aku yg amik keputusan kuar kolej dan duk umah sewa.  Tak de sape kat kolej, jd aku pn amik keputusan ikut jojo duduk bahtera arked supaya ada org yg blh tlg ajar aku jahit.  Sbb lain, aku tak sampai hati nak biar jojo duk sorang2 sbb sejak hr pertama kami masuk upsi, dia bergantung dengan aku.  Dan mereka aku tinggalkan…..  Susah aku nk berterus terang utk aku tinggalkan mereka, sbb mereka terlalu baik.  Jadi, aku amik keputusan mengemas barang  dan berpindah selepas mereka semua balik kg.  2 nota ringkas aku tinggalkan. 1 dalam laci syahirah as roomate aku dan 1 lg atas meja mek ika sebagai wakil kpd 3 yg  lain…



Isi kandungan surat tu ialah :

Surat untuk roomateku…

Assalamualaikaum syahira…
Aku nk minta maaf kat ko sbb aku kuar dari umah nie tak bgth kau. Bkn kau jer aku x bgth tp 1 umah aku tak bgth.  Aku amik keputusan kuar kolej sbb kawan2 aku ramai yang kuar dari kolej. Aku nak minta maaf kat kau kalau aku ada wat salah kat kau sepanjang aku tinggal sebilik dengan kau.  Kalau aku ada termakan dan terminum, harap minta halalkan yer.  Harap kita jadi kawan bukan setakat disini jer, tapi sampai bila2.  Pas ni kau dapat roomate baru. Harap dia lagi baik dari aku yang selalu wat bising nie…hehehe..akhir kata aku mohon ampun dan maaf diatas segala kesalahan yang aku lakukan sepanjang aku mengenali kau…maafkan yer…
WASSALAM…


Surat untuk housemateku…

Assalammualaikum…paey,linda,shuhada dan ika…
Mesti korang suspenkan sebab jumpa surat nie…Tujuan aku tulis surat nie sebab nk minta maaf sgt2 kat korang sebab aku kuar umah nie tanpa bgth korang secara rasmi. Aku sengaja balik lambat sebab aku nk korang kuar dulu dan baru aku angkat barang2 aku.  Aku amik keputusan utk tidak bagitahu korang sebab aku tak sampai hati nk bgth.  Korang baik sgt kat aku. Tak berkira dengan aku apa pun keadaan. Aku amik keputusan kuar kolej sebab ramai kawan2 aku yg amik keputusan duk umah sewa. Umah depan pun tggl sorang jer yang lain2 semua kuar.  Aku nk minta maaf sangat2 kat korang sbb aku tahu aku dah byk kali sakitkan hati korang semua.

To paey : Ko geng speker aku yg boleh bikin umah nie bergegar. Aku tahu aku dah beberapa kali wat ko marah. Antaranya bila aku ketawakan kau ngah wat blog. Aku minta maaf sgt2. Selalu kejutkan kau bangun tido dan tarik langsir bilik ko masa ko tido. Aku tahu kau tak suka. Maafkan aku yer paey…

To linda : Kembar aku yg tak sama perangai.  Aku minta maaf yer linda sbb selalu ckp pasal “asset” kau yang paling berharga sampai ko post kat fb kau. Tu bkn kelemahan tp kelebihan kau. Aku selalu tutup lampu bila kau mandi, tgk kau mandi dan byk lagi aku wat. Aku tahu ko pun byk terasa hati dgn aku tp kau cepat cool. Maafkan aku linda.

To shuhada : Maaf sangat2 kat kau sebab rasanya dalam sehari terlalu byk perkara yang aku wat pada kau. Selalu bisingkan kau suh mandi. Suh kau bangun tido. Lipat baju dan byk sgt sangat yang aku bebelkan. Tapi selalu yang aku bebelkan bkn dtg dari hati aku tapi sekadar berkata2 aje. Kalau kau terasa hati, aku minta maaf sangat2.

To ika : Mek, maaf yer sebab selalu hadiahkan kau haruman “gas beracun” aku. Bukan sengaja mek tapi tak tahu kadang2 baunya amat dasyat.  Selalu kirim kat ko belikan makanan sedangkan aku boleh jer turun sendiri. Maafkan aku mek.

Dan sekali lagi aku minta maaf sebab tak bgth yg aku nk kuar dr kolej nie. Nak minta maaf jugak sebab dah banyak sgt salah yg aku wat. Harap kalian tak simpan dalam hati. Dan nie yg paling penting, aku nk minta halal dunia akhirat setiap makanan yg aku mkn. Kadang2 tak bgth. Harap dihalalkan yer. Kalau aku ada hutang kat korang, bgth la aku.  Mungkin aku terlupa atau terlepas pandang.  Aku seronok dpat kawan dengan korang.  Hope hubungan nie tak habis takat sini jer. Bila2 blh jumpa lg. Klu nk ajk men badminton, bgth la..Kalau aku boring, blh kn aku datang umah ni lagi?. Kalau aku rase nk tido umah nie lg, blh kn aku datang?...

UNTUK YANG TERAKHIR KALINYA, AKU MOHON AMPUN DAN MAAF DIATAS SETIAP KESALAHAN YANG AKU LAKUKAN KAT PAEY, LINDA, SHUHADA DAN IKA DARI HUJUNG RAMBUT SAMPAI HUJUNG KAKI DAN HALALKAN MAKAN MINUM AKU SEPANJANG AKU BERSAMA KALIAN…
“SAYANG KETAT2 KAT KORANG, PELUK ERAT2 KAT KORANG”…
FRIENDSHIP FOREVER….
~~~masturah binti md ali~~~



 Di sini bukan pengakhirannya….Lepas sem baru bukak, aku pn ke kolej melawat mereka. Tetapi ketika tu mereka tak tahu lagi kecuali syahira sbb bilik yg aku letakkan surat utk housemate x blh dibuka sbb xde kunci.  Jd, mereka tanya mn beg aku dan aku tido mn…Aku jwb aku tido umah kawan kat luar.  Ttp ketika tu syahira dah tahu cuma dia x bgth yg lain2 sehingga mereka tahu dgn sendirinya. 

Aku tetap tak abaikan mereka. Bila aku ada masa, aku dtg lawat mereka.  Hujung minggu aku tido rumah mereka sampaikan roomate aku kecik hati sbb selalu aku tinggalkan dia.  Tetapi, aku terangkan padanya kenapa aku perlu melawat mereka.  Dan akhirnya, dia faham.  Bayangkan aku selalu berulang antara Selangor dan Perak..Hehehe…Tak jauh pun bg aku kerana kawan2…Kadang2 aku kerumah mereka semata2 utk tido dan lepaskan keletihan bebanan  tugasan yg byk…Gaduh dgn jojo pn aku lari ke rumah mereka…hehehe…Rumah mereka berdekatan banjaran titiwangsa, jd kawasan rumah mereka berada di zon sejuk dan lena tuk tidur..hehehe…

:::bersambung part seterusnya...:::

No comments:

Post a Comment