HANYA AKU...

HANYA AKU...

Wednesday 11 July 2012

Dia . . . roomateku


Baru-baru nie aku ada bgth kawan baik aku langsungkan hari istimewa kn? Hehehe…Aku nk cete pasal kawan baik merangkap roommate aku selama 1 tahun merangkap adik aku… Baru-baru nie adik aku tu bertunang dan aku tak dapat gi.  Tp aku dpt la tgk gmbr2 perjalanan majlis tu berlaku…Hehehe happynya apabila dia bertunang dengan ijoy…

Jom, ikuti siapa dia dalam hidup aku…

Aku kenal atie pada 4 Ogos 2005…Masa tu fam aku br jer tinggalkan aku lepas selamat daftarkan aku kat politeknik.  TUK..TUK..TUK.. Pintu bilik diketuk dan bila aku bukak, aku nmpk dia bersama mama dia.  Salam dihulur dan aku sempat ckp dlm hati, “cantik budak nie..”..Berwajah putih bersih dan berpersonaliti lembut dan tenang.  Jd, saat itulah aku mngenali fam dia. Dia, mama dia dan abah dia.  Sempat mama dia pesan kat aku, “jaga anak makcik kat sini, tlg tunjuk ajar dia”…Itulah 1 amanah yg aku terima.  Pastu aku tinggalkan dia bersama fam sbb aku perlu cari jabatan kursus aku untuk daftar modul.  

Ermm, aku dan dia bkn dari kos yg sama, aku diploma pengurusan hotel dan catering dan dia dari sijil pengurusan perniagaan. Nk dijadikan cerita, pd ptg hari pertama ktorg daftar tu, aku ajak dia gi library dgn kawan2 aku dan ptg tu kitaorg singgah kantin utk mkn.  Aku, dia dan kawan2 aku makan kueh teow goreng.  Malam tu kitaorg susah nk tdo bkn sbb tmpat baru tp sbb perut kitaorg lapar.  Rupa2nya kitaorg x kenyang mkn kueh teow goreng sbb dia tak suka mkn dan aku jgk.  Dulu la, skrg dah tahu mkn da..hehehe…Aku dan dia suka makan, sbb tu kami sekepala..Hehehehe…

Yg menariknya, kawan2 aku semuanya sebilik dgn kawan2 dia.  Jadi kami ada geng kawan yg besar.  Dia nie bagus, suka mengemas, suka pada benda2 wangi dan cantik.  Bilik kami xde la besar sgt, tp dia tetap nk kemas sampai cantik.  Kalau aku kemas katil aku ala kadar jer, nnt dia akn kemaskan semula tanpa byk bunyi.  Meja study pn sama,  klu bersepah cikit…dia dh kemaskan…mmg ringan tulang sgt2…


POOH...mmg roomate aku suka


 Amacam?kemas x?cadar pun tegang...


Dari bahagian depan...meja study masing2...



 Pintu Bilik...Hehehe...Mas'z DHK VS Atie SPP...


Dia ni dlu ada penyakit kekurangan kalsium.  Jd, bila sakit dia dtg, dia akn sakit pada bahagian dada dan kesukaran utk bernafas.  Dulu, akulah jadi org yg selalu amik ubat tahan sakit dia kat klinik dan selalu belikan dia susu.  Klu dia sakit sebelah malam, aku make sure dia tido dlu sblm aku.  Perihal dia sakit nie, aku dan kawan2 kami jer yg tahu.  Kitaorg x dibenarkan bgth fam dia.  Dia tak nak fam dia risau.

Kitaorg dpt tinggal sama2 setahun jer sbb aku wat diploma dan dia sijil.  Jd, hanya utk sem 1 dan 2 jer.  Bila masuk sem 3, dia gi latihan industri dan bila sem 4, aku pulak gi latihan industri pas tu dia habis dan aku masih berbaki 2 sem lg.  Masa dia gi latihan industri lah dia mengenali tunang dia skrg…Ijoy atau nama sebenarnya Azizul Rahim Bin Paiman…So,kiranya diaorang dah bercinta lebih kurang 6 thn sblm bertunang.  Alhamdulillah, akhirnya disatukan juga.  Memang sepadan mereka berdua dan byk citarasa mereka adalah sama. 


Ni masa dia konvo...Aku x igt la masa tu aku sem 5 atau 6...


Setelah melihat beberapa keping gambar pertunangan dia, aku rasa teruje jgk nk tunang…hahahaha..gatai…Memang cantik pelamin tunangnya, sesuai dengan citarasa dia yg sukakan bunga2 hidup dan cantik…
Jom ikut aku intai beberapa keping gambar yg aku amik dr FB dia…hehehe…

 Pape pun, kita view pelamin tunang dulu...Cantik...Like sgt2 tgk pic nie...Siap ada stand letak hantaran...

Next...


Gambar sebelum cincin disarungkan kejari...hehehe...debar nie...
:::mcm aku lak kat tempat dia:::

Jeng...Jeng.....Jeng.........


"Mak cik booking atie k...."
"Atie x cari lain mak...ooopsss...makcik...Atie nk ijoy sorang jer..."


Ni Atie dan mama dia...
"Mama, atie x nk tunang lama2 tau..."
"Mmg tak lama pun, nnt mama suh abah cepatkan lg yg sepatutnya yer syg..."
"Tq mama...yahoooooooooo..."


Atie dgn sebahagian dr adik-beradiknya...
"Atie, kau dah tunang...jgn nakal2..."
"Aku tahu la...hehehehe..."


 Atie dan adiknya...kak cik..kamcing giler nie....


Jom kita intai yg lain...Let's Go...



Busana putih bersih...

 
Muka happy...



Berseri-seri bakal pengantin nie...


"Ijoy, nk bunga tak..."


"Kita x boleh duk berdua lg...Belum halal..."


"Sayang duduklah, biar abg bangun..."


"Tetibe kaki rasa lenguh, blh abg duduk?"
"Boleh syg, tp bkn skrg...Pas nikah...Hehehehe..."


Outdoor fotoshoot bersama kawan2...


Itulah sedikit sebanyak cerita tentang dia...Nur Izzati Binti Mohd Nordin

No comments:

Post a Comment