HANYA AKU...

HANYA AKU...

Tuesday 17 July 2012

Siapa Mereka...??? part 5


Tahun nie, pertama kali aku menyambut hari lahir mereka semua.  Walaupun ringkas, ttp penuh bermakna buat aku.  Tanda aku menghargai mereka. 


Aku, paey dan shuhada



Separuh dah selamat masuk perut
***gambar lain x blh letak sbb x sesuai tuk tontonan umum...hehehehe..***


Yg ni utk ika, linda dan jojo


Yg diraikan...


Yg 2 lg tak tahu, sbb yg mereka tahu nak sambut besday linda..tp sebenarnya nk sambut besday bertiga..ika, dah lepas dan jojo beberapa hr lg...

Ketika ini jugak la, merka mengangkat tangan mendoakan aku supaya dipertemukan dengan jodoh yg baik sebaik mungkin.  Doa yg diketuai oleh mek.  Aku terharu sangat2...

Lepas aku balik dr sambut besday linda, jojo dan paey...Jojo ckp, "aku rasa mcm dah terlewat aku mengenali diaorg...aku x sangka pulak mereka sebaik ini..." Aku hanya boleh kata, "sbb ni lah aku selalu jenguk mereka, dan kau selalu tak mahu ikut aku jmp mereka..."


Setiap pertemuan, pasti akan ada perpisahan.  Aku terpaksa redha pemergian mereka ke praktikum.  8 bulan kami tidak akn berjumpa. Bohonglah klu aku rasa tak rindu pada keceriaan mereka.  Saat2 sebelum berpisah, 3 kali kami keluar makan luar.  Seronok sgt2.  Sebak hati nie bila nk salam melepaskan mereka pergi.  Hanya Allah yg tahu mcm mn remuknya hati ini bila satu persatu pergi tinggalkan aku sendirian.  Aku sempat hantar linda dan shuhada naik bas kat bus station TM.  Sebak hati nie peluk mereka lbh2 lg linda.  Sbb linda mereka panggil kami “kembar x seiras”.  Mcm kakak dan adik bila kami duk berdua. Hehehe…Aku tak sempat jmp paey sbb aku lmbt sampai.  Paey dah naik bas bila aku sampai…Sedih…Ika, aku gi kolej jmp dia.  Walaupun malam yg dia nk balik Kelantan tu, aku ada 2 paper penting esoknya, aku tetap gi hantar dia naik bas.  Biarlah, hantar sekejap jer..lgpn aku nk jmp dia.  Aku dan dia adalah org terakhir yg kunci umah byk kenangan tu.  C204…Aku ckp, “mek, klu aku rindu kolej, aku nk gi umah sape lepas nie?..” Dia ckp, “dtg je la…walaupun kami tak de.  ..”..Saat sebelum dia nak naik bas, sebak sgt2 kat hati..Allah jer yg tahu kekuatan hati aku ketika itu… “Mek, aku dah takde sape2 kat sini, jojo pn nk kawen”… “Mas, mu kena kuat, aku tahu mu kuat…mu blh wat semua perkara sendiri…mu mmg kuat..klu mu ada masalah, mu tel la kami2 semua yer..kami2 semua ada utk mu walaupun jauh…”..Terima kasih kawan2, aku tahu kamu semua mmg ada utk aku..


Ni la dinner terakhir kami... : -  (


 Terima kasih kerana kalian berjumpa aku di bahtera arked...


:::kita bersambung di part seterusnye...:::

No comments:

Post a Comment