HANYA AKU...

HANYA AKU...

Wednesday 18 July 2012

Maharku . . .



Pas aku post share pic nie kat fb, si dia pn like…pastu dia hntr msj kat hp dan ckp pasal aku post nilai hantaran.  Aku kata aku post share jer dan xde la sampai nk letak harga setinggi yg dinyatakan kat situ.  Jd si dia pun tanyalah brp nilai yg aku nk mintak sbb dia blh wat simpanan tuk bg kat bakal isteri dan belanja tuk majlis rumah dia.  Jd, aku kata bg pihak aku tak kan mintak terlalu byk..Kadar sederhana jer…Lgpn tak nak sampai bakal suami berhutang lepas kahwin…Siapa yg x suka hantarannya mahal kn, tp biar berpada2…Lgpn aku tahu yg dia perlu sediakan mcm2 perkara selepas kami disatukan nnt…Semua perlukan belanja yg besar.  Jd, aku bgth la pendapat 2 angka yg aku suka dan dia memilih salah satunya…

Aku tertarik apabila si dia menyuarakan niat hatinya sbg target…si dia nk tanggung sendiri duit hantaran, duit beli barang dan duit kenduri makan…Katanya , “InsyaALLAH dipermudahkan dan tercapai”…Aminn


Ya Allah, niat kami adalah menghalalkan satu ikatan…Jika perancangan kami ini baik disisiMU, kau permudahkanlah perancangan kami ini…Aminn…


InsyaALLAH...Demi matlamat ini...


Calon Imamku, nnt awak solat dulu yer sblm kita batalkan air sembahyang...



Tak pun kita berjemaah begini...

Kalau niat kita baik, pasti ada jalanNya...

:::jumlah mahar yg dibincangkan x blh di post kan di entry ini...harap maklum...hehehe...:::


No comments:

Post a Comment