HANYA AKU...

HANYA AKU...

Wednesday 9 January 2013

Warkah penting untuk si dia . . .

Warkah penting ini ditujukan kpd bakal suami aku...
Siapa yg tertulis di Luh Mahfuz sebagai jodohku adalah masih menjadi rahsia Allah yg belum diketetahui. Apa yg aku boleh buat sekarang, menyebut satu nama yang aku pilih atas pilihan aku untuk aku bacakan dalam doaku dan meminta dia adalah jodohku. Tetapi jika dia yg bukan tertulis utk aku, aku redha kerana Allah Maha Mengetahui...

Buat bakal sumaiku yg sedang ku pilih menjadi milikku dgn izinNya...

Awak, kita adalah pasangan yg bercinta di jarak jauh. Sgt jauh...Kita jarang sgt berjumpa. Secara jujurnya, saya selesa dgn keadaan skrg bila byk perkara blh menjarakkan kita. Kdg2 rase sunyi jgk bila kita x blh berhubung dgn kekangan komunikasi. Awak, saya nk awak tahu 1 perkara, meskipun saya ni giler2 dimata awak, keluarga dan kawan2...sy masih menjaga batas pergaulan saya sepatutnya dan apa yg menjadi hak sy.  Awak, sy tak nak ada lelaki yg blh pegang tgn sy suka2 sehingga lelaki tu blm sah jadi suami saya. Saya nak, acara batal air sembahyang selepas solat adalah kali pertama saya memegang tgnnya. Awak, sy x nk jadi mcm pasangan lain yg dah pegang tgn pasangannya, bersalam seolah2 dah kahwin, berpegang tgn bila berjumpa, berpegang tgn bila lintas jalan dan sebagainya...Awak, sy nk jaga perkara tu sehingga kita sah menjadi suami isteri dan awak adalah jodoh saya. Sehingga ke hari ini, awak blm sentuhhu tgn sy lg..Teme kasih awak. Dan sy harap kita blh cegah dari perkara ini berlaku. Maaflah kalau awak rasa kita nie kolot. Tp, Islam tak menghalalkan cara. Awak, boleh kira dgn jari kan bp kali jer kita nie jmp. Br 4 kali kita nie berjumpa. Sekali dgn kwn2 kita, sekali dgn mak saya sekali dan 2 kali kita jmp berdua.  Sekali awak hntrkan makanan kat kelas saya dan sekali lg awak ambil saya kat umah.  Awak, takpela, walaupun kita ni berjarak dekat kadang2, tp kita tak jmp. Klu sy kata, sy balik sbb nk berkasih sayang, tp sbnarnya kita x jmp pun. Kita sms dan fb jer. Takpe awak, biar jarang jumpa tp hati x pernah lupa. Lagipun keluarga awak dan keluarga saya org kenal kat kg tu, jadi kita kena jaga maruah famili kita. Kita tak boleh nk jumpa selalu. Tak elok. Awak, berkaitan dgn medium perhubungan, sepanjang kita mengenali hati budi nie, kita pernah cakap kat telefon hanya sekali sahaja kan. Tu pun beberapa saat jer kan. Awak, kita teruskan je la perhubungan nie tanpa komunikasi percakapan sbb kita jaga aurat perbualan antara kita. Blh  kn awak. Biarlah jari kita membengkak menekan tel berSMS berbual dan berbincang byk perkara dgn kaedah itu sahaja. Saya selesa dan saya harap awak pun selesa. Satu perkara lagi, tentang bahasa pengganti diri antara kita, KAU-AKU, bkn saya tak pernah cuba panggil awak lain, tp ada jer yg awak pusingkan dari panggilan tu..Tp awak, bila kita ber KAU-AKU, kita lbh mudah tuk kata apa sahaja krn kita berada dilandasan persahabatan. Awak, kau-aku tu bahasa Al Quran, jd kita gunalah sampai 1 masa yg kita betul2 ready nk tukar kata pengganti diri tu. Sedangkan dalam doa pun kita bahasakan diri dgn aku, tak salah kalau kita berkau-aku dalam bahasa perhubungan sms dan fb kita...paling manja pun awak akan panggil saya cik love dan saya akan panggil awak en love kn...hehehe...Awak, sy ni byk kekurangannya, dan saya nak awak jadi pelengkap pada setiap kekurangan saya. Saya nk hidup bahagia dgn awak 1 hari nanti dan hingga syurga dan sy nak awak tolong saya jaga batas2 pergaulan kita sehingga sah kita menjadi yg halal satu hari nnt. 
Biar jarak jd pemisah tp hati kita tetap merancang menuju hari bahagia. Apa yg penting, menyiapkan diri menjadi suami dan isteri.InsyaAllah...tak salahnya kita meminimakan perjumpaan, x berhubung suara dan menjaga batas2 pergaulan kita...Awak, jika awak ada yg lain, saya x menghalang...Pergila...Sy cuma minta menjadi yg terakhir dlm diri awak. 
Akhir sekali, awak...jika awak bkn jodoh saya, saya akan lakukan juga apa yg saya lakukan dgn awak skrg. Biarlah apa org nak kata kerana Islam tak menghalalkan cara... :-)

Awak, sy tahu awak baca blog saya walaupun awak tak pernah bgth awak baca... (+;+)









Saya selalu ingatkan perkara ni tuk diri saya supaya 1 hr nnt saya akan jadi . . .












No comments:

Post a Comment