HANYA AKU...

HANYA AKU...

Sunday 20 January 2013

Lori Towing. . .


Setiap org mengimpikan perkahwinan yg indah utk dikenang sepanjang hayatnya…Ermm, baru2 ni aku hadiri majlis perkahwinan kawan baik aku punya kakak.  Yg menariknya, majlis menyambut pihak sebelah datang diadakan lain sedikit.  Selalunya dengan paluan kompang, pasangan pengantin akan berjalan menjadi raja sehari ke pelamin. Tp, pengantin yg aku tengok hari tu kedatangi diiringi dengan 5 biji lori towing.

Korang kenal tak apa lori towing?.



Ni lah lori towing.  (bkn lori sebenar haritu...)

Aku ada sejarah ngeri jugak dengan lori towing. Tak mau aku cerita sebab seriua kalau mengingatinya…


Aku x sempat nak snap pengantin naik lori sbb aku dan kawan2 duk asyik jd penonton jer....hehehe..

Lori towing yg membawa pasangan pengantin dihias cantik.  Lori pertama hanya membawa bunga manggar, lori kedua membawa pasangan pengantin, lori ketiga membawa pasukan kompang, lori ke 4 dan 5 sepatutnya membawa keluarga pihak sebelah tetapi ahli keluarga pihak sebelah lebih selesa berjalan kaki sahaja…hehehehe…memang unik la…


Bila kawan2 sekolah merapu, maka inilah jadinya....


Hahaha...masing2 ada jer idea nk mengenakan antara satu sama lain...



Perbualan yg berlaku antara aku dan kawan baik aku beberapa hari sebelum majlis :

Azie : Diya dah jemput ko x? Dia kawen bln 2 nie..
Aku : Dah, tp jemput kat fb, kad x sampai umah lagi..Cer ko bgth sape lg yg nk kawen thn nie, blh aku stanby awal2...
Azie : Wak e hujung bln 2, Diyana bln 3, Mak aji bln 2, Ezaida sama hari dgn Diya..
Aku : Tu jer?
Azie : Ada lagi la...Mas kecik bln 4, Hizami, Zira, Waty pun tahun nie jugak...Bulan jer tak tau...
Aku : Hah, berebut-rebut semua...
Azie : Adik kau? Jadi tahun nie?
Aku : Jadi, bln 5...
Azie : Kau bila lagi?
Aku : Hahahahaha...taye aku lak, kau tu bila?
Azie : Kita je lambat beb...
Aku : Tak pe beb, biar budak2 ni datang majlis kita nnt bawak anak masing2...hehehe..
Azie : Kita dah tua beb..
Aku : Relax suda...Hahaha....

Lepas hadiri majlis kawen rumah kawan aku nie, aku pun gi la meronda2 mencari kedai hp yg tawarkan penebusan rebat.  Nnt aku cete kat entry lain pasal rebat hp tu yerk...Hehehe...


No comments:

Post a Comment