HANYA AKU...

HANYA AKU...

Thursday 17 January 2013

Si April. . .


Menurut kajian sifat Dato’ Dr. Fadzillah Kamsah berdasarkan bulan kelahiran April…Ermmm, antaranya ada 2 sifat yg aku nk jelaskan iaitu

Emosi Cepat Terusik
Try Control The Emotion

Semestinya akulah si april itu...Sebelum tu aku nk bgth, aku bkn percaya benda nie semua tapi aku kenal siapa diri aku.  Aku akui yg aku nie jenis hati yang mudah terusik. Mudah sentap. Sbb tu aku kena belajar tuk control emosi aku. Kalau tak, mulalah diri moody atau rase nak marah jer. Luar nampak xde pape, dlm hati, aku jer yg tahu…Hehehe…

Aku selalu jaga emosi aku dalam keadaan baik ketika nak final, ketika assignment berlambak, ketika wat pape event, ketika hati sedang gembira dan dalam semua keadaan la…Bahaya kalau emosi aku terganggu waktu2 penting sbb nanti apa keje pun tak jadi.  Walaupun aku bukan jenis yg suka menangis, tp emosi aku akan jadi nak pendiam jer bila emosi terusik. 

Pentingnya bagi aku menjaga emosi kerana aku tak suka bila emosi terganggu.  Jadi, bila aku rase ada benda2 yg akan mengganggu emosi, aku wat tak pandang dan tak nampak jer…Supaya emosi aku dalam keadaan ok…Contohnya, klu aku rase dapat msj dr hp atau fb aku yg menghentam aku sehingga hati aku tersentuh, start bace msj tu aku dah tahu msj seterusnya, jadi dgn senang aku tekan delete jer.  Lbh baik aku tak tau pape sbb tak membaca dengan habis msj tersebut.  Klu kat fb, aku kecik kan mata supaya aku nmpk tulisan kabur dan dgn senang aku pergi ke Action---> delete conversation…Hah…senang kan…Tak payah baca, tak tahu lebih baik dari emosi terganggu sbb aku nie jenis emosi cepat terusik.  Jadi, aku jadi manusia yg biasa sbb tak tahu pape dr jadi manusia yg diam jer sbb moody walaupun msj tu sbnarnya biasa jer…Aku tahu siapa diri aku…Hanya aku yg kenal diri aku sbb manusia nie berbagai jenis…

Sekian....Sayalah si april yang cepat terusik...

:::Setiap orang berbeza cara penerimaanya, begitu juga aku...:::

No comments:

Post a Comment