HANYA AKU...

HANYA AKU...

Sunday 3 March 2013

Kaki Sakit, Bahu Sakit, Hati Puas...

Hari nie aku dan kawan2 aku gi jalan2 KL...Misi aku nk beli buku teks guna vaucer buku dan misi mereka membeli buku rujukan utk thesis mereka dan menebus rebat 200 utk telefon pintar...Maka haluan pertama kami ke Jalan Tuanku Abdul Rahman atau lbh manja dikenali sbg Jalan TAR...Hehehehe...

Kedai pertama yg aku masuk adalah kedai yg abg aku bawak tuk beli buku tahun lepas...

Kalau rajin baca entry nie...


Kat kedai pertama nie aku dpt beberapa buah buku yg aku nak dan masih ada lg yg aku tak dapat...Aku jmp jgk senior2 aku sem 8 kat kedai nie..Jd, dptla aku tgk buku teks apa yg mereka beli. 
Hasilnya...


Ketika aku memilih buku, kawan2 aku jadi tukang kira jumlah buku yg aku ambil supaya padanan dgn jumlah vaucer buku yg aku nk guna...

Jd, kuranglah RM 12 tuk aku genapkan 100 ringgit...Jadi, belek2 punya belek buku2 yg setara harga yg dikehendaki, maka jmplah aku dgn buku nie...


Kawan2 aku pun kata, "mu dah kena bersedia dr skrg" bila mereka tgk aku duk belek2 buku nie...

Bila sampai kat kaunter, cashier tu ckp jumlah semua buku aku RM 96.10...Rupa2nya ada diantara buku tu ada diskaun...Syg pulak klu tak gunakan baki yg ada...Jd, oleh sbb mls nk cari benda lain disebabkan barisan kat cashier yg panjang, maka capailah aku pada...


Kertas kajang ini...Jadi, aku perlu tambah RM 1.60 sahaja...Lepas keluar dr kedai tu, br aku igt yg aku ada simpanan kertas kajang yg byk kat rumah lebihan dari vaucer buku tahun lepas...Aduhai menyesal pulak..Dah terbeli, guna jer la...Hehehe...

Kedai buku yg aku masuk nie namanya..



Kedai buku kedua yg aku masuk adalah cawangan yg sama dengan kedai buku pertama yg jaraknya beberapa kedai sahaja...Jumpa lg senior yg sama...Hehehe...Dan hasilnya ialah...


Kat kedai nie aku cuma guna sekeping vaucer yg bernilai RM 50 dan aku hanya perlu tambah RM 2.40 sbb melebihi harga sekeping vaucer...

Masih tak cukup lagi senarai buku yg aku bawak....Hehehe...

Kedai ketiga yg aku masuk ialah...


Kat kedai nie aku tak jumpa senior da...Hehehe...Dan kat kedai nie aku tak guna vaucer..Aku bayar tunai RM 39.45 utk buku...



Actually, aku masih ada 1 jenis buku lg yg aku cari...Buku latihan Lukisan Kejuruteraan...Dari kedai pertama lagi aku cari tp x jmp...Jurujual yg aku tanya ckp, "dah xde lg"...buku tu...Dengan jumlah buku yg dah banyak tuk aku sandang, aku ambil keputusan tuk tak nak mencari buku rujukan tu lg...


Dengan buku byk nie, aku sandang semuanya...Mak ai...Memang berat...Terasa sakit bahu aku...Lepas Jalan TAR, kami nk ke Sogo, Masjid India,  Plaza Low Yat dan Berjaya Times Square...Wahhh...mau senget bahu aku nnt...

Terima kasih byk2 kat Ika sbb sudi amik sikit buku2 nie tuk masuk dlm beg dia sbb dia tahu yg aku dah tak tahan mendukung buku2 nie...

Dengan perjalanan yg jauh, kaki pun sakit...Naseb x pakai kasut tinggi, klu tak, mau sakit belakang jgk...

Apa pun, aku happy dan puas hati dapat gunakan vaucer buku yg kerajaan bg sebaik mungkin...


Terima kasih kat kerajaan Malaysia sbb bg vaucer buku RM 250 kat kami para pelajar...Kalau boleh tahun depan bg lg...Tambah lagi nilainya...Hehehe...

Dan sekarang, aku dah ada lebih 15 koleksi buku teks aliran teknik dan vokasional utk kegunaan aku dan utk curahkan ilmu kat bakal anak2 murid aku 1 hr nnt...Semoga mereka menjadi bangsa yg berilmu...

Bak kata UAI,



Untuk baki vaucer sebanyak RM 100, aku dah spendkan utk beli ink printer dan kertas A4 tuk kegunaan sem depan...Vaucerkan setahun sekali, jd igt la tuk hari2 mendatang jgk...Lgpn ink dan kertas tuk sem nie aku dah beli sebelum dpt vaucer nie lagi...Misi seterusnya, membalut buku2 yg baru beli nie supaya nampak cantik...Hehehe...

Selingan : 
En Love aku mengadu, dia bayar cukai tp mcm2 dia x pat rasa...BR1M bujang tak dapat, Skim Rumah Pertamaku tak layak dan ada la lg...Aku tak ingat...Mcm mn nk layak kn, paham2 je la...Hehehehe...Sabar yer En Love...

No comments:

Post a Comment