HANYA AKU...

HANYA AKU...

Sunday 10 March 2013

Si Bulu Penghibur Hati Part 2...

Hari tu aku balik kg sekejap sbb nk wat tugasan ilmiah dan nk jmp mak paling utama sebelum kesibukkan melanda...dekat kul 1 pg jgk la sampai umah...Malam tu jgk aku tgk si mimi mcm x ceria bila aku panggil...Si putih x nmpk lgsg mgkin dah tido...Siangnya aku tye mak, mimi ada luka kat ekor...Mak kata 2 hr lpas dia bergaduh agaknya..Tp mak tak sedar, klu mak sedar mesti mak dah leraikan...Dia tido luar...Tahu2 tgk dah luka...Siangnya mak ajak akak gi klinik haiwan tuk cuci luka, inject jangkitan kuman dan sapu ubat...Doktor bekalkan ubat sapu..Tp setiap kali sapu, dia kan jilat semula...Mungkin pedih agaknya..Skrg luka dah tak berair..Dah kering..Cuma kesan tu belum hilang...Mkn masa sikit...Sblm cedera kat kat ekor, sblm nie pernah luka kat kepala...Bergaduh jgk..Botak sekejap sblm nk tggu bulu baru tumbuh...


Byk habiskan masa dengan tido jer..Mgkin sakit lg pada luka yg terkoyak...


Si putih pulak 2 hr aku jmp dia tidur dalam bilik air tak bergerak2...Aku tye mak, knp dgn putih...Mak kata mgkin dia demam...Nak bwk gi klinik haiwan, sabtu dan ahad klinik ttp..Isnin br boleh bawak..Mak kata harap dia blh bertahan sampai isnin...Bila mak cuba gerakkan dia, dia blh jalan selangkah dua jer..Jalan terhuyung-hayang...Mcm org pening kepala...Tido jer...Letak makanan, sikit jer di sentuh...Hilang selera...Putih kena kuat yer, kami 1 famili sayang putih...Kami dah xde kucing lain lg...Mimi dan putih jer yg tinggal...Mak ada bgth yg kawan2 mak punya kucing ada yg dah mati bila duk diam jer...Tahu2 dah mati...Nk bawak ke klinik haiwan private, jauh pulak...Putih hanya perlu bertahan sehari jer lg..Pastu nnt nenek bawak putih gi klinik yer...


Dah 2 hari putih duduk atas simen tandas...Mencari tempat sejuk...Bila aku panggil dan usap2 kepala dan badan dia, perlahan aje suaranya...Tak macam selalu...Bertahan yer putih... :-(



Mimi lari bila aku cuba nk usap2 dia sebelum aku balik TM...Mungkin takut lukanya aku pegang...Mimi kena cepat sembuh yer...Nnt bulu yg doktor cukur tu akan tumbuh semula...Jangan main kat luar lg...Kucing kat luar tu selalu jer nak bergaduh...



No comments:

Post a Comment