HANYA AKU...

HANYA AKU...

Thursday 21 March 2013

Apa lg yg aku mampu...

Sebolehnya aku tak mahu menulis tentang dia disini...Ttp aku xde tempat lain tuk aku luahkan apa yg terbuku dihati...Dah 4 hr kuliah aku lalui dlm minggu nie...4 hr ni jgk la dia x seperti dulu...Melarikan diri dari duduk bersama dgn aku...Aku kah yang bersalah???Lillahitaala...bkn tujuan aku menegurnya kerana ingin masuk campur tentang hal peribadinya, aku menegur kerana aku tak mahu org lain fikir bukan2 tentang dia sedangkan aku sedang berusaha menjadi sepertinya...Tetapi kali nie, dia betul2 marahkan aku.  Bkn aku tak cuba tuk slow talk dgn dia, ttp xde ruang utk aku bercakap dgnnya selain hal2 ilmiah akademik.  Bertanya aku pada diri, adakah aku marah padanya? Jawapan aku, tidak sama sekali. Adakah aku aku berkecil hati dgnnya? Jawapan aku tetap tidak. Dan apa yg aku rasa? Aku terkilan dengannya...Ntah la...Susah tuk faham keadaan sekarang...

Mengimbau apa yg pernah dikatakan dulu, mmg dia sedang berusaha tuk jauhkan dirinya dari aku.  Mungkin skrg adalah masa yg paling tepat tuk dia jauhkan diri dgn aku. Aku terima sbgai tanda hormat aku pada dia.  Kalau ini yang terbaik utk dia, aku terima...Aku dah letih utk terus mencuba krn aku tahu dia tak mahu bg aku peluang lg.  Siapa tak sedih, riang aku biar org lain nmpk, tp sedih aku, aku tak mau org lain tahu...

Knp aku x terus mencuba dan memujuk seperti dulu? Aku sendiri pun tak tahu...Mgkin sbb peningkatan usia agaknya...Aku hanya redha dan berdoa yang terbaik utk kami.  Semakin dia lari dari aku, aku tahu Allah semakin dekat dgn aku.  Byk sgt cerita nk share, tp sbb kami dah x macam dlu...Semua cerita aku lupakan shj. Apa yg terbaik utk dia, biarpun sgt pahit utk aku. Biar aku sndiri yg tanggungnya. Aku serahkan niat aku hanya utk Pencipta terhebat. Mgkin dah berakhir kisah cerita kami disini. Profesional hanya hal2 akademik sahaja.  Selangkah kaki melangkah keluar kelas, kami bukan sesiapa lg. 

Aku hanya perlukan peluang utk bercakap setentang mata dgnnya, tetapi aku langsung tidak diberi peluang bila dia terus memalingkan muka dan berdiam diri. Apa yg mampu aku buat lagi selain berdiam diri. 


Setiap kali menjelangnya hari esok, setiap kali itulah aku harap ada harapan utk kami...Tetapi, setiap kali berakhirnya 1 hari, setiap kali itulah aku senyum sendiri kerana tiada apa2 perubahan utk kami...Cekalkan hati aku Ya Allah melalui hari2 mendatang tanpa teman setia disisi lagi......



No comments:

Post a Comment