HANYA AKU...

HANYA AKU...

Sunday 3 March 2013

Belajar Dari Pengalaman...

Duit bukan segala-galanya tetapi segala-galanya perlukan duit...Tapi abad nie lebih tepat tuk kita katakan segala-galanya perlukan duit...Tiada yg percuma...Nilai matawang semakin kecil...Bawak RM 50 masuk pasaraya, 2 3 brg jer dapat...Itu adalah hakikatnya...

Aku kenal siapa diri aku...Pantang tahu diri ada duit, ada jer yg nak dibuat...Kadang2 tak tahu pun mn peginya duit yg ada...Tahu2 habis suda...Simpan pada macam2 jenis kad ATM, pun habis jgk...Simpan pada jenis bank yg tak gunakan kad, pun keluarkan jgk...Simpan pd ASB, pun aku keluarkan jgk...Tak kan nk simpan dlm tabung lak, lg la senang aku korek...Ermmm...Maka, aku terfikirlah aku utk simpan di satu tempat...Simpanan sebagai unit saham seperti yg pernah aku wat sebelum nie...Bonus pun blh tahan besar...Jd, tu la 1 cara tuk aku tak senang2 nk keluarkan...Sbb klu nk keluarkan, kena tgk harga saham terkini...Tak kan masa saham tengah jatuh aku nk jual kan..Kena tgk pada harga saham dunia..Sbb harga saham sentiasa berubah...Hari2 akn berubah...Lg pun proses tuk check ditunaikan amik masa 10 hr bekerja...Aku pun tak kan rajin menunggu...Jadi dgn cara ini aku rasa duit aku dpt disimpan dgn selamat tanpa tgn aku gatal nk keluarkannya...Hehehehe...Mengeluarkan secara langsam sekaligus dr 1 jenis bank dan menyimpan sebagai unit saham....Hehehehe...Aku cuma set kan minda aku, yg aku tak de duit...Jadi tak yah nak berbelanja sangat...Dan duit tu akan menjadi simpanan tanpa sedar dan menerima faedah setiap tahun...Penyata akan sampai rumah tiap2 bulan...Klu ada duit nnt, aku simpan lg sikit demi sikit....Sikit2, lama2 byklah....Hehehehe....Belajar dari pengalaman....




No comments:

Post a Comment