HANYA AKU...

HANYA AKU...

Saturday 16 November 2013

Mengulit Kenangan Part 7

Sewaktu belajar diploma dulu, aku ada PA(Penasihat Akademik) yg sangat2 baik. Cik Siti Aminah Binti Mohd Lazim.  Dulu Cik la sekarang dah Puan. Selalu sangat PA akan wat perjumpaan dengan kami sekelas. Setiap kali jumpa, pasti banyak nasihat yang akan beliau sampaikan. Jika ada diantara kami yang buat masalah, beliau adalah orang yang paling risau dan perjumpaan akan diadakan serta-merta. Di awal tahun pertama dulu, beliau pernah adakan 1 aktiviti.  Dimana setiap orang perlu menilai rakan-rakannya sendiri. Tak kiralah samada nak nilai secara positif atau negatif. Setiap penilaian perlu dimasukkan dalam sampul surat milik masing-masing. Dan akhir sekali, setiap orang akan dapat sampul surat miliknya yang dipenuhi komen-komen dari rakan-rakan sekelas sendiri.  Tujuan PA aku buat begitu supaya setiap orang tahu siapa dirinya dimata kawan-kawannya. Dia pesan pada kami supaya simpan setiap teguran itu sampai bila-bila dan jadikan pedoman dan panduan dalam kehidupan.  Yang baik jadikan ianya terus baik dan yang sebaliknya perlu membuat perubahan dalam kehidupan sendiri.

Kat sini aku kongsikan kesemua komen-komen yang aku terima dari kawan-kawan semasa kami berada di tahun pertama pengajian diploma.









Alahamdulillah....Aku bersyukur sangat PA aku buat aktiviti ini. Secara tak langsung aku tahu siapa diri aku dimata mereka dan sedikit sebanyak aku tahu apakah perubahan yang perlu aku lakukan supaya aku tidak terus dipandang negatif dimata kawan-kawan.  3 tahun kami bersama dan mengenali antara satu sama lain. Sedikit demi sedikit perubahan dilakukan dalam diri. Akhirmya kami dah macam 1 family sekelas. Itu harapan besar PA kami. Supaya kami boleh bersatu sampai bila-bila. Terima kasih Mama Siti Aminah sbb banyak sedarkan kami.  Banyak nasihatkan kami. Selalu ingatkan kami tentang pentingnya keluarga. Selalu ingatkan kami supaya doakan ibubapa kami dan segala pesanan-pesanan yang membina dalam hidup kami. Terima kasih banyak-banyak.  Semoga Puan dikurniakan kelaurga yang bahagia hingga ke syurga. Aminn...

Pengakhiran kami di tahun ketiga bersama...


Terima kasih kawan-kawan semua...Kalian tetap dihati...

No comments:

Post a Comment