HANYA AKU...

HANYA AKU...

Tuesday 9 July 2013

Selamat Datang RAMADAN...

Esok dah mula puasa...Alhamdulillah, dipanjangkan lagi usia untuk bertemu dengan Ramadan kali ini.  Sekali lagi dapat berpuasa penuh kat kampung bersama mak. Seronok2...Sepanjang hayat, pernah sekali x pat sambut 1 Ramadan dgn mak sbb mak gi umrah masa tu. Sedih sgt. Mcm anak terbiar rasanya...Hehehehe...

Semoga Ramadan kali nie akan dibekalkan kesihatan yang baik tuk lakukan amal ibadah dan menambah amalan2 yang lain semoga mendapat keredaan Allah...Amin...Dah dapat surat dari imam, buat pertama kalinya jumlah rakaat solat terawih dikawasan aku ditambah. Alhamdulillah....Setahun sekali kan...Siksaan kubur diberhentikan seketika...Mlm ni dah mula terawih...Mesti pegi, rugi tak pergi...Bila mulanya bula puasa, makan mulalah aku mengawal diet mak aku. Seperti biasa, mak redha jer. Saya kena wat mcm tu mak sbb sy syg mak sgt2...

Sangat teruja menyambut ramadan kali ini...Meskipun hanya bersahur bertiga dan berbuka berdua, ianya sangat bermakna buat aku. Sangat seronok..Sebagai warga kg sebatu, semestinya bubur lambuk masjid adalah salah satu juadah yang perlu ada dimeja berbuka puasa. Hampir setiap hari bubur lambuk masjid akan ada kat umah. Biasanya warga masjid akan mula masak menjelang puasa ke 3 hinggalah raya untuk diedarkan ke seluruh penduduk kampung. Hari2 makan pun x jemu. Sbb aku suka mkn bubur. Hehehe...




No comments:

Post a Comment