HANYA AKU...

HANYA AKU...

Tuesday 16 July 2013

Hari yang indah...

Hari ini 16/7/2013 adalah hari yang indah untuk aku.  Setelah memikirkan beberapa lama tentang hal ini, akhirnya aku mengambil keputusan untuk berbakti kepada tanah.  Bercucuk tanam...Hehehe...3 jenis pokok yang berbeza...Seronok dan senang rasanya bila dapat bercucuk tanam. Berbekalkan ilmu yang ada, aku harap 3 pokok yang aku tanam tu akan membuahkan hasil yang mampu menyenangkan hati 1 hari nnt.  

Bila kita bercucuk tanam, mesti kita mahu melihat hasilnya kan.  Pokok yang aku tanam nie akan mengambil masa yang lama untuk mendapatkan hasilnya. Bukan sebulan bukan 5 bulan tetapi akan mengambil masa bertahun untuk membuahkan hasil yang lumayan. Apa yang penting tika dan saat ini ialah penjagaannya, sistem baja, kawalan perosak, menunggu hasilnya dan membiarkannya membesar dengan subur serta diiringi dengan doa. In Shaa Allah...Kita tunggu hasilnya nanti...

Hasbunallah wa ni'mal wakiil (cukuplah Allah menjadi 

Penolong kami & Allah adalah sebaik2 Pelindung). 

(QS.Ali'Imron:173)



Tazkirah untuk diri sendiri








Aku harapkan hasilnya nanti akan membuatkan aku gembira :-) ...

Biarkan masa yang tentukan segalanya...In Shaa Allah

No comments:

Post a Comment