HANYA AKU...

HANYA AKU...

Friday 3 January 2014

Good Luck...

Post pertama di tahun baru 2014. 

Hari ini 3 orang housemate akan balik ke kampung masing-masing. Hanya 1 paper final untuk sem ini. Barang-barang pun hampir semua telah siap dikemaskan. Esok selepas exam mereka terus bergerak balik Kelantan. Sekolah praktikum dan rumah sewa utk praktikum semua dah selesai. Terima kasih yer korang sebab sudi terima aku sebagai kawan korang dalam rumah ini. Setahun setengah kita tinggal sama-sama. Sejak aku pindah dari rumah atas ke rumah korang. Korang okey jer semua. Tak berkira dengan aku. Banyak tolong aku macam-macam perkara. Apa-apa kerosakkan rumah, korang jer gi report management..Aku tak pernah gi report. 

Mesti kita rindu rumah ni kan. Rumah nie banyak kenangan kita semua. Kita gelak kuat-kuat, kita bahan antara 1 sama lain, kita buli Nadia sampai dia menangis, kita makan sama-sama, gi pasar malam sama-sama, keluar makan sama-sama....Hahaha...Mesti aku rindu nasi goreng Cik Lai yang sedap tu. Dan dia selalu kata, "aku suka masak sebab mas makan mesti bertambah". Hehehe...

Lepas ni, kita semua akan pergi praktikum. Na dan Jambu 1 sekolah yang sama di Manjung, Cik Lai sekolah  lain tapi dalam daerah yang sama dengan Na dan Nadia ke Klang. Jadi cikgu yang baik yer korang. In Shaa Allah, kita akan akan jumpa lg nanti bila ada kelapangan masa. Aku minta maaf sangat2 sebab tak dapat nak join korang tinggal sama2 sem 8 nnt. Rumah yang korang dapat tu mmg sewa murah tetapi jauh bagi aku. Fakulti kita berbeza. Kelas aku banyak di kampus lama dan korang semua kelas di kampus baru. Jarak untuk aku ke kelas jauh. Jadi, nnt aku carilah mana-mana rumah yang sesuai tuk aku. Aku tak kisah, mana-mana pun sbb aku okey jer. Korang tak yah risau yer. Pastu nanti bolehlah aku datang rumah korang bila aku nak makan nasi goreng Cik Lai. Hehehe...

All The Best tuk final yang tinggal beberapa jam lagi. Semoga selamat sampai ke kampung masing-masing. Semoga dapat keputusan yang cemerlang lagi. Dapat dekan lagi. Selamat menjadi guru praktikum yang mampu menyahut apa juga tugasan dan arahan yang diberi. 


Bertabahlah wahai aku untuk mengabiskan kesemua paper final exam semester ini. Masalah rumah sewa tak selesai lagi. Sape nak teman aku gi Sabak ni. Guna GPS la jawabnya. Tak pe, pelan-pelan buat dan In Shaa Allah semua selesai sebelum aku balik kampung. 

No comments:

Post a Comment