HANYA AKU...

HANYA AKU...

Sunday 5 January 2014

Moment...

Semalam, hari pertama peperiksaan akhir untuk semester ini. Subjek Self Managment atau dalam bahasa Melayunya Pengurusan Diri. Tempat duduk aku belakang sekali. Hehehe. 1 kejadian lucu yang berlaku sebelum exam. Seorang kawan aku tertinggal slip peperiksaan. Setelah bgth pensyarah yang bertugas tentang katinggalan slipnya, dia pun mula wat aksi cemas kat kami2 yang dekat2 dengan dia. Dia cemas sebab dia tak tahu kedudukan tempat dia dimana. Dia duduk jer kat situ dengan yakin tu tempatnya. Dalam masa yang sama, dia kalut suh kami bukak MySis tuk tgk slip dia. Sebab tak tahu password wifi kat blok tu, maka dia duduk sahaja sebab masih ada 3 calon tak masuk lagi. Bila 3 calon lain masuk, dia pun ready nak bangun kalau dia memang salah tempat. Tapi hakikatnya, dia duduk di tempat yang betul. Barulah dia senyum lepas tu. Hehehe...

Macam biasalah, tenang tu penting semasa menjawab. Boleh jawab atau tak, belakang kira. Tengok soalan bahagian C, tentang pertolongan cemas. Amik kauuuuu...10 markah disitu. Aku yang tak study part tu, wat lah langkah2 pertolongan cemas versi aku sendiri. Hahaha...Wajib jawab walaupun tak baca lebih baik dari biarkan kosong. Tut2 bila selesai exam, aku semak buku. Hahahaaha....cedera parahlah mangsa kalau langkah yang aku tulis tu aku aplikasikannya. Dah lepas, maka tawakal aje. Masih ada 2 paper exam yang perlu ditempuh.

Seperti aku dan kawan-kawan dah bincang, kami nak berbaju batik kelas di kertas exam Pengurusan Diri ni. Lecture pun kata kami boria. Tetapi kami gelarkan kami "kendarat" cuma tak letak duit bentuk bunga jer pada tudung. Bila lepas exam, masa tuk sesi bergambar ala2 gediks la semua. Sayang tak semua pakai baju batik. Ada yang tak siap lagi. Ada lak yang tak pakai, tak nak join ambil gambar. Tengok jer dari jauh ramai-ramai. Geram la pulak nengokkan.




 Sedar atau tidak, dalam tempoh 4 tahun :

- ni peperiksaan final yang terakhir kami sekelas amik sama-sama. Nanti sem 8 dah takde da.
- baju batik kelas yang sekian lama cuba tuk diadakan. Akhirnya wujud juga baju sedondon sekelas
- lepas ni, masing-masing akan dengan haluan praktikum masing-masing. Tak jumpa 1 sem melainkan saling berhubungan.
- macam baru jer masuk UPSI, hakikatnya dah nak melangkah ke tahun keempat

Ada lagi 1 tabiat yang melanda aku sejak sem 1 lagi. Lepas exam tak kan terus balik ke rumah. "Derak kokse" sorang-sorang ntah ke mana-mana seakan-akan dah habis semua final. Hahaha...Exam habis kul 11 pagi, aku sampai bilik kul 2 petang. Sampai jer rumah, terus mandi sebab kepanasan, solat dan makan. Lepastu, tak sempat rest lagi nasi dalam perut terus aku lelapkan diri. Macam orang tak cukup tidur. Padahal cukup jer tido cuma dah lama tak tidur siang. Hehehe...Tidur nyenyak bukan main lagi ditambah dengan hujan yang lebat. Aku terjaga sebab dengar azan Asar, bangun kejap pas habis azan tumbang semula. Hahaha...Malamnya, kononnya nak study, awal aku tidur. Mengantuk lagi...Hahaha



 

No comments:

Post a Comment