HANYA AKU...

HANYA AKU...

Sunday 12 January 2014

Semakin Hampir...

Esok adalah hari peperiksaan aku yang terakhir. Subjek Reka Cipta. Subjek yang digeruni oleh semua yang mengambil subjek ini semester sebelum ini tetapi penuh kesyukuran bagi aku dan kawan-kawan yang lain ambil pada semester ini. Allah Maha Mengetahui untuk aturkan semuanya dengan baik sekali. Seperti biasa, cara untuk menahan mata untuk study adalah air kacip fatimah. Air nie boleh buat aku tahan mengantuk dan kalau bernasib baik ianya boleh buat aku berjaga 24 jam. Tetapi, walaupun mata segar ketika itu, badan telah rasai keletihannya kerana tidak tidur dan rehat. Sem ni hanya 6 tin sahaja dan diselang-selikan dengan air nescafee 3 in 1. 



Bila dah tinggal hanya 1 subjek nie, mood nak study pun dah lari. Hati meronta-ronta nak balik kampung. Cuti dah tak sampai sebulan sebelum memulakan tugas sebagai guru pelatih. Banyak perkara yang perlu aku selesaikan sebelum berangkat ke SB terutamanya menyiapkan bab 1-3 tesis aku. Aduhh, padatnya rasa cuti yang sedikit ini dengan pengisian yang pelbagai.

Sebenarnya, aku masih dalam pertimbangan untuk memilih tempat tinggal untuk praktikum nanti. Lokasi dah ada, cuma pilihan belum dibuat. Pendapat orang yang turut sama berada dalam situasi aku juga telah aku dengari, pendapat orang yang tidak berada dalam situasi aku juga telah aku dengari, pendapat kawan baik juga dah, pendapat En <3 juga dah....tapi aku masih belum boleh memilih untuk membuat keputusan diri sendiri. Sengaja aku tak sampaikan pada mak sebab aku nak bercakap dengan mak bila aku dah sampai ke kampung nanti. Ntahlah, serabut...Orang tak fikir apa yang aku fikir. Tak kesian ke kat aku???Huhuhu...

Operasi mengosongkan rumah sedang dijalankan secara kemas sikit-sikit. Ntah muat ntah tidak kereta nanti. Banyak yang perlu di kemaskan. Masuk dulu dalam keadaan bersih, nak di tinggalkan haruslah bersih juga.

Ada beberapa perkara yang aku perlu lakukan sebelum aku berangkat balik. Ntah sempat ntah tidak. Nak menambah hari lagi di sini memang tak lah. Aku perlu spend masa yang banyak dengan famili sbb aku tahu nanti dah mula mengajar, aku tak punya banyak masa nak balik kg. Lgpun nak keluar dari SB tu mmg jauh dan aku pun tak tahu bagaimana caranya. Misi terdekat yang perlu aku buat ialah, kejap lagi keluar dengan kawan-kawan sekumpulan projek RC tuk makan lunch sama-sama. Dah lama kami rancang nak keluar. Jom kita pi perabis duit modal kita yang masih berbaki itu.Hehehe...

Semoga aku dan kawan-kawan dapat menjawab esok  VET 3023 Reka Cipta 9.00 pagi di blok 3 aras 2 bilik kuliah 4 dengan tenang dan mudah. Aamin.. Tempat duduk aku nombor 1. Hehehe...Depan sekali. 2 paper sebelum nie aku dapat duduk belakang sekali. 

No comments:

Post a Comment