HANYA AKU...

HANYA AKU...

Sunday 12 January 2014

Anak Mak..Memang Anak Mak Pun...

Malam nie malam terakhir aku tidur di rumah ini. Bahtera Arked 28-2-A bilik 2. Esok dah nak balik kampung. Maka tamatlah sem 6. Rindu nak jumpa mak. Klu Kuning@Cantik ada, rindu nak jumpa dia jugak. Mak, anak mak nak balik esok nie. Hehehe...Rindu nak makan air tangan mak. Rindu nak sarapan pagi dengan mak. Paling rindu nak gi beli sarapan pagi dengan mak. Hari tu saya balik study week, mak nak makan lontong kan. Kita keluar gi tempat yang mak suka makan tu tp tak bukak. Tempat lain pun tak de. Nanti saya dah balik, kita gi beli yer mak. Suka bila makan lontong dengan mak bila mak akan ambil semua sayur dalam lontong saya dan saya akan dapat telur rebus dari mak. Mak selalu cakap lontong mak banyak dan tak mampu habis dan saya akan habiskan semua. Hehehe...Esok saya cuba gi beli lepat pisang yang mak suka tu..Harap2 adalah...Lepat pisang TM...


Jika tiada rezeki anak,

mungkin diberikan rezeki mertua yang baik.
Maka kita lebih bahagia dari mendapat anak
yang liar.
----------------------
Jika tiada rezeki wang ringgit,
mungkin diberikan rezeki kesihatan.
Maka kita lebih bahagia dari kerisauan menjaga
harta dunia.
--------------------------
Jika tiada rezeki kereta mewah,
mungkin diberikan rezeki kenderaan yang jarang
menimbulkan masalah.
Maka kita lebih bahagia dari terganggu membayar
kerosakan yang mahal.
-----------------------
Jika tiada rezeki rumah yang besar,
mungkin diberikan rezeki makanan yang tidak
pernah putus putus.
Maka kita lebih bahagia dari golongan gelandangan.
-----------------
Jika tiada rezeki pasangan yang cantik,
mungkin diberikan rezeki pasangan yang baik
dan pandai menguruskan rumahtangga.
Maka kita lebih bahagia kerana hidup berteman
dan terjaga segala.
-------------------
Jika tiada rezeki jodoh,
mungkin diberikan rezeki umur IBU dan BAPA yang
panjang.
Maka kita lebih bahagia dapat berbakti
sepenuhnya pada orang tua.
---------------------
Jika tiada rezeki hari ini, mungkin ada rezeki
yang lebih baik pada esok hari.
Maka kita lebih bahagia kerana rezeki yang datang tidak dijangka-jangka.




Rindunya...macam-macam benda nak wat dengan mak. Mak order jer nak gi mana yer, anak mak nie akan setia jadi driver bawak mak gi mana pun. Sayang mak....

No comments:

Post a Comment