HANYA AKU...

HANYA AKU...

Monday 31 December 2012

Alhamdulillah. . .

Hari nie hari pertama aku exam...2 paper sekaligus..1 pg dan 1 ptg...Alhamdulillah dpt jwab..Tp ada sesuatu yg menyentuh hati aku hr nie...Ceritanya begini...

Pg td aku dgn bff gi exam sama2...Aku amik dia kat umah...Sampai jer aku kat umah dia, dia ckp dia x siap lg. Jd aku kedepan kete cikit sbb takut2 ada kete lain nak lalu...Apa yg wat hati aku tersentuh, bila aku toleh cermin sisi belakang, aku lihat penampilan dia yg baru. Sgt berubah dari yg asal. Tersentuh hati aku...Mula dia masuk kete sampai ke kampus, aku x berani nak toleh dia...Hati masih kagum dgn perubahan dia. Aku pun x tahu knp, mgkin sbb aku knal dia sejak hr pertama aku kat UPSI. Rase kerdil sgt aku bila duk sblh dia masa tu..Dh parkir kete, br aku berani toleh dia.  Aku ckp kat dia, perubahan nie bkn utk hr nie aje kan...Dia kata tak, dia mahu berubah. Sbnarnya dah sebulan dia berubah, tp dia x berpenampilan begitu dpn kawan2 sbb x bersedia jd hr nie adalah hari yg dia bersedia...Alhamdulillah..Aku hepy melihat perubahan itu...

Sbnarnya, keterkejutan aku tu bukan setakat disitu aje...Hati aku masih rase kerdilnya aku ketika itu.  Hidayah yg dia terima, bkn sesuatu yg kecil, ianya utk dirinya akan dtg juga.  Lepas aku tulis pengesahan kehadiran pada kertas peperiksaan dan aku angkat tgn tuk doa sblm nk exam.  Aku angkat kepala, dan aku nmpk dia kat depan. Sekali lg hati aku bergetar melihat dia, doa yg dibaca terhenti seketika...Terus aku berdoa agar perubahan ini akan kekal selamanya utk dia. Ya Allah, aku terharu dgn anugerah ini...Mgkin 1 hr nnt aku blh jd mcm dia...Sbg kwn, aku akn support klu itu terbaik utknya.  Kawan2 pun ramai yg puji dan agak terkejut. Tp tak seterkejutnya aku. Aku pun x tahu nape...Hehehehe...Yg mampu aku lafazkan...Alhamdulillah...




Ya Allah...Bersaksikan Kau aku panjatkan rasa syukur ini....Alhamdulillah...Amin Ya Rabbalalamin....

No comments:

Post a Comment