HANYA AKU...

HANYA AKU...

Sunday 30 December 2012

Rumput yang comel . . .

Pernah dengar tak pasal pokok gandum? Pernah tengok tak mcm mn rupa pokok gandum...Skrg, aku nak cete pasal pokok gandum versi hiasan...Pokok nie x susah pun nak jaga...Letak dalam satu bekas yg berisi air dan kenakan pada cahaya matahari...Maka hiduplah dia...Tak perlu baja...Kalau pandai jaga, jangka hayat dia boleh mencecah 6 bln...Pokok nie kawan aku belikan kat cameron...Bila rumput atas kepala dah panjang, kita boleh lah potongkan...Ala2 mcm potong rambut...Utk nampak kemas...Hehehehe...

 Kat umah sewa aku, ada 2 ekor pokok nie...Blh ke guna "ekor"...Hentam je la...hehehe...Kat kg ada 2 ekor lg...Jd aku dan roomate bg nama si kurus dan si gemuk...Hehehehe..


Si kurus nie dah 2 kali aku potong rambut dia...Gmbr kat atas nie, kena potong rambut kali kedua...Hehehe...


Yg nie si gemuk...Si gemuk tak pernah kena potong rambut...Nie kali pertama nak potong rambut...Serabut kan rambut dia...Rambut sblum dipotong...


Kita mulakan operasi memotong rambut si gemuk...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Jeng...Jeng...Jeng...
.
.
.
.
.
.
Inilah hasil rambut si gemuk lepas kena potong...Br la kemas cikit..


Si kurus dan si gemuk selepas kena potong rambut...


Inilah bekas air mereka...Masa tuk masuk dalam bekas semula....

Peringatan :
Bekas air kena sentiasa dibasuh...Mn la tahu ada jentik2 ker....Hehehe...Lgpn habuk yg terbang, mudah terperangkap...Senang kan jaga pokok nie..Jadi hiasan meja belajar aku...

::: Aku potong rambut pokok nie pukul 1 pagi ketika org lain tengah pulun study habis2an...Sebenarnya, aku mengantuk, tu yg aku potong rambut pokok nie tuk hilangkan ngantuk...hehehe... :::

2 comments: