HANYA AKU...

HANYA AKU...

Saturday 22 June 2013

Refleksi Sem 5...

Sem 5 sudah melabuhkan tirainya...Hanya keputusan peperiksaan akhir sahaja yg belum diketahui lagi...Aku redha apa jua keputusan yg bakal aku dapat...Semua itu adalah usaha aku, jadi aku perlu belajar menerimanya...Hati seakan sudah boleh mengagak apa yg bakal diperoleh...Tetapi biarlah lecture aku tentukan semuanya...

Apa yerk yg berlaku sepanjang 1 sem?

Memori aku ni x tentu, kadang2 blh igt byk perkara dan kadang2 hanya sebahagian sahaja...

Dalam sejarah sepanjang aku bergelar anak kandung suluh budiman, aku balik awal ke TM sedangkan cuti semester masih berbaki seminggu...Tujuannya ialah menyiapkan kit media untuk subjek KPD...Keseorangan aku menyiapkan semua kerja2 kit dan tugasan lain...Bertimbun tugasan ketika itu...Bila rasa boring, aku pm la kawan baik aku...Masa tu aku kena lah sembur sekali...Sembur apa?Dia kata aku setelah beberapa hari duduk sorang2 dan bila dpt peluang bercakap, patah perkataannya terlalu byk...Hahaha...Bagi aku, dah lali sgt dah kena mcm tu, jadi lbh baik diam...Masa ni jugak la aku melayan puluhan episod cerita upin dan ipin dari lappy...Walaupun mata tak tertumpu sepenuhnya pada lappy, tp suara yg aku dengar masih boleh memahamkan aku tentang perjalanan cerita.







Selain itu, apa ek...ermmm

Menjadi AJK pendaftaran, sijil dan cenderahati utk annual dinner PERT...Seronok mmg seronok jadi ajk nie..Pengalaman baru utk aku...Kwan2 yg jadi ajk sama mcm aku pun jalankan kerja masing2 dgn baik sekali.  Cuma kadang2 aku rasa lemas dgn kerenah beberapa manusia yg pengurusan kerja yg sgt lemah...Bila difikirkan balik, elok juga ada manusia mcm nie..Sekurang2nya dpt bg aku pengalaman tuk kendalikan org2 berperagai sebegitu...Hehehe...

Apa lg yerk yg berlaku...

Berselisih faham dgn bff aku...Fuhh, nie paling byk menguji kesabaran dan hati sendiri...Byk kali jgk berlaku...X mau cete pkr2 yg blh bikin hati menangis dalaman, tp nk cete yg best2 jer kat sini...So far, aku nie jenis x kisah klu nk langgar peraturan lalu lintas UPSI nie sbb apa la sgt undang2 tu...Asalkan x langgar undang2 Allah...Hehehe...Tp x bg bff aku nie..Dia sgt2 berhati2 dr dirinya di saman UPSI...Nk menjaga rekod katanya..Dan selalunya aku la yg duk cuba tolong dia pertahankan rekod dia tu...Dia sgt2 takut dgn pakcik2 yg bermisai lentik tu.  Takut kena saman...Tp bg aku, hati aku sangat kering utk melanggar peraturan bg kemudahan dia...Hehehe...Relax ler der...Hati mau kering...Tindakan harus bijak...Ahaks...Jd, sampai akhir sem, rekod kami masih baik...Berbanding sem lepas, aku 3 kali kena saman...Hehehe...Kena saman,  bayarlah...Hilanglah record dalam portal...Seterusnya, kami pernah di hentam oleh seorang hamba Allah nie..Aku di hentam di instragram dan dia di hentam di twitter...Ntah pape...Alasan sangatlah tipis...Aku nk selesaikan masalah aku kat org lain, masalah lain pulak muncul. Ketika tu aku bermalam di hospital slim river sbb kawan aku masuk wad.  Actually, hamba Allah tu dan kuncu2nya selalu jer jadi topik perbualan kami. Yg ceritanya mengikut logik pemikiran kami...Hehehe...Ermm, kisah lain, aku pernah gak berkongsi sebungkus nasi kukus dan makan berdua...Lapar biar sama2 lapar, dan kenyang biar sama2 kenyang...Best sgt2 bila aku dapat penuhi hajat dia utk merasa suasana makan dgn hidangan table dhote yang lengkap...Yg ni betul2 aku puas bila dapat tunaikan.  Nmpklah air muka dia yg agak terujer dan terkezut tu.  Only 4 u der...


Byknya cutlery..mn nk guna dlu nie...hehehe...


Asparagus soup...Der aku ckp sedap sup nie...



Tiramisu cake...

Kitaorg pernah mkn pizza sama2...Mcm biasa la,order apa pun pasti habis makan. Kuar dari pizza, kete bff aku pun kena saman dgn org MDTM...Naseb badan...Telah menjadi tradisi bagi aku untuk kami pergi exam bersama, tp tuk kali nie. Tidak sama sekali. Ada sesuatu yg bff aku mahu "ajar" aku...Apa pun alasan dia, aku terima jer...Dpat  jgk gi sama2, paper last sekali...Sedih x pat gi exam sama dgn ko...Huhuhu..Aku ada alasan knp aku kuar dewan awal. Tp aku x mau cete kat sini, kalau ko tye, In Shaa Allah aku jawab...Ada benda lain yg kita perlu selesaikan kan, tp ianya jadi "pending" dlm diri masing2...So far,so good tuk 1 sem bersama ko my bff...


Seterusnya,

Mereka...Ya, sem nie aku dapat mereka semula...Sem last mereka...Sedaya upaya aku cuba rancangan agar kita selalu dapat bersama.  Dgn mereka, terlalu byk yg boleh diketawakan.  Ada sahaja kena mengenakan antara 1 sama lain.  Kerap jugaklah aku berjumpa mereka. Walaupun mereka sediakan katil utk aku, aku lebih selesa utk tidur di lantai...Kadang2, tidur ber 5 dalam satu bilik...Nasib bilik luas..Bila dgn mereka, makan adalah perkara yg diulang2...Kadang2 4-5 sesi sehari..Ada aja benda yg blh dimakan...Dan makan beramai2...Biskut kering dgn nescafe panas pun sgt berselera bila mkn ramai2..Wlaupun kawasan larangan memasak, dah byk kali kita dpt makan sama2..Masak maggie byk2, nasi ayam, bubur, spagetti, nasi goreng, telur goreng dan byk lg la...Pandai langgar peraturan, pandailah simpan...Hehehe...Telur rebus, nasi, sambal ikan bilis dan kicap pun dah cukup menyelerakan utk dinikmati beramai-ramai...Apa yg ada, kita mkn...Xde, kita beli...Hehehe...

Apa lg yerk tuk sem nie...

Sem nie aku jarang masak kat umah sendiri...Mana tidaknya,  bila free jer, aku balik KUO...Sehinggalah 1 hari, hsemate aku ckp, "mas jarang sangat masak sem nie"..Jawapan aku ringkas jer, "sory la,sbb sem ni selalu balik kuo...nnt meraka dah xde lg, aku masak kat umah yer...".   Lgpun kat umah sendiri sem nie, masing2 byk wal hal2 sendiri jer..Umah seakan tempat tuk tidur jer...Semua sibuk dgn urusan masing2,jadi aku pun carilah perkara yg boleh hiburkan hati...

Ni je la kot yg aku mampu igt saat dan ketika nie...Klu aku boleh ingat lain, aku update jer nnt...Hehehe...

No comments:

Post a Comment