HANYA AKU...

HANYA AKU...

Saturday 20 September 2014

Pencapaian Terbaik...

Walaupun cerita yang bakal aku cerita ini dah lama sangat berlalu, tetapi ini adalah antara sesuatu yang aku tidak boleh lupakan sepanjang aku belajar di UPSI. Mendapat 4.00 pada semester 6 dan hadir ke Anugerah Kecemerlangan Pelajar walaupun ketika itu sibuk dengan praktikum dan lebih-lebih lagi malam anugerah dekan itu sehari sebelum sambutan hari guru peringkat sekolah. Pastinya kepenatan badan membuat persiapan hari guru masih dirasai tatkala kaki melangkah dengan kawan-kawan ke bumi Tanjung Malim untuk malam penuh bermakna ini. 

Kami bergerak pukul 5 petang dari Sabak Bernam. Kami perlu gerak awal kerana kawasan yang kami lalui adalah sangat merbahaya sekiranya kami gerak lewat kerana dikhuatiri kurang kenderaan melalui dan binatang liar mula untuk aktif. Dapat jugalah kami melihat "cadbury" melintas depan kereta. 

Majlis bermula sekitar 8 malam. Kami berehat untuk solat magrib di Surau An-Nur dan ke auditorium selepas itu. Sepatutnya kami perlu makan dulu sebelum masuk ke dewan. Dek kerana takut tak sempat, kami hanya mengambil bungkusan makanan dan masuk ke dewan. 


Makkkkk....anak mak dapat anugerah dekan...Hehehe...tengok,betapa terujernye aku...Hahaha...


Bersama orang yang terlalu banyak...banyak...banyak...banyakkkkkkk....tolong aku. Jatuh dan bangun still ada perkara yang dia akan kata. Walaupun nasihat dalam bentuk sindiran, tapi....saya tahu dia macam mana. Malam ini juga dapat hadiah birthday telekung dari dia. Beli di Indonesia masa dia pi honeymoon ntah kali keberapa. Walaupun ko pesan supaya aku bawak dan guna kemanapun aku pergi, namun aku tak sampai hati nak bawak balik TM bila mak aku kata dia selesa guna untuk solat sambil duduk atas kerusi. Walaupun bukan aku yang guna, pahalanya tetap ko dapat walau siapa pun guna untuk solat...Terima kasih der... 


Bersama ahli kumpulan RC dengan projek "Electric Gordon" dan Alhamdulillah kami semua dapat A subjek ini. 


Ni antara pelajar sem 6 yang susah payah datang ke Majlis Anugerah kecemerlangan Pelajar ini. Hampir 1 kelas dapat anugerah dekan. Terbaikkk lah...


Bersama lecture yang pernah ajar kami, Cik Syud...


Terima kasih kepada mereka-mereka yang memberi saya hadiah kerana mendapat 4.00...Terima kasih daun keladi nanti bagi lagi. 

Selesai majlis, kami pun bergerak balik ke Sabak Bernam semula tetapi melalui jalan yang lebih jauh sehingga mencecah 2 jam. Berhenti di RnR untuk makan malam. Lapar sangat ketika tu. Licin nasi yang kami ambil sebelum masuk audi tu. 

Sampai je rumah sewa, siapkan semua keperluan untuk sambutan hari guru pulak dan selepas tu zzzzz...

Esoknya, bangun lebih awal dari biasa sebab mahu sampai ke sekolah awal. Satu perkara pulak dah berlaku. Kereta langsung tak boleh start. Walaupun laluan aku sama dengan Nurul tetapi aku tak boleh nak tumpang Nurul sebab Nurul belum siap dek kerana lewat bangun. Jadi, Farikha yang hantar aku ke sekolah dan terpaksa berpatah balik untuk ke sekolah dia. Aku dapat rasakan yang Farikha terpaksa driff selaju yang boleh sebab tugasnya mengendalikan hari guru sekolah ketika itu. Balik dari sekolah, aku tumpang Nurul.

Petangnya, Farikha kasi pinjam kereta untuk aku cari mekanik. Aku pergi ke bengkel yang pernah aku pergi dulu untuk dapatkan bantuan. Mujur pekerja dia tak sibuk ketika itu. Tukar bateri baru. Teriam kasih kat my lovely bro yang bank in duit tuk bayar kos tukar bateri kereta. Sayang kau ketat2 bang, mana nak ada duit sangat bila nk hujung sem....Hehehe...



No comments:

Post a Comment