HANYA AKU...

HANYA AKU...

Sunday 2 March 2014

Tinta Praktikum Part 7

Bila diri mencari ruang merehatkan diri dari segala amanah yang perlu dilaksanakan sebaik mungkin, fikiran mula mencari sesuatu. Mencari sesuatu yang boleh hilangkan sedikit tekanan dan mungkin rindu yang bersarang dalam hati. Rindukan bumi murabbi, bumi TM. Merindui kuliah. Belajar dan mengajar adalah 2 perkara berbeza. Ada seseorang yang aku betul2 rindu. Seorang rakan dan teman yang selalu mencari ruang dan peluang untuk mengenakan aku. Bergaduh bersamanya merupakan perkara biasa. Dari sekecil-kecil perkara hinggalah perkara yang serius. Dialah orangnya. Malah pergaduhan kami kadang-kala merimaskan orang lain yang melihat. Dah sem 7 aku bersamanya bermakna sudah tahun keempat aku kenal hati budinya. Tiada yang istimewa tentangnya mungkin kerana ketahanan fizikal dan mental diri ini membuatkan aku mampu bertahan untuk berkawan dengannya seterusnya menjadi insan yang aku rindu tatkala kami jauh antara 1 sama lain. Dari lidah dia mengenali siapa aku dan dari lidah juga aku mengenali siapa dia. 


Inilah statement dari ini. Ada banyak kebenaran dari statement ini. Gaduh hari2 kadang-kadang memang boleh menyentapkan hati, tetapi gaduh hari-hari kadang-kadang memberi ruang pada masing-masing untuk muhasabah diri dari kejadian yang berlaku. Kecil atau besar, sakit atau tidak segalanya telah dilalui dengan berbekalkan cekal dan sabar. Kalau tak sabar, mana mungkin dia antara yang dirindui dan kami mampu bertahan sehingga ke hari ini. Dalam perjalanan mahasiswi kami, pernah dipulaukan kawan-kawan. Bergerak berdua sahaja. Diperkatakan macam-macam oleh orang lain malah gelaran kak long dan mak janda juga pernah di berikan. Ntah pape lah mereka. Tapi kami tahu, kami cuma perlu fikir tentang kami bukan orang lain. Orang yang benar, pasti kebenaran sebagai bukti. Alhamdulillah, segalanya dipermudahkan....


Berpegang pada 1 perkara, tiada siap yang tidak pernah buat silap dalam dunia nie. 


Secara jujrnya, kami susah untuk ada gambar berdua pada angle yang elok. Dia selalu aje rosakkan gambar dgn aksi yg ntah pape...Sedaya upaya aku cuba untuk dapatkan gambar kami berdua setiap sem supaya ada kenangan yang mampu aku simpan. Sem 7, ermmm kalau ada rezeki, In Shaa ALLAH cuma kali ini kami dengan tanggungjawab masing-masing pada haluan yang berbeza. Harap sem 8 masih dapat bersama lagi untuk mengukir memori. Jangan ada yang menangguh semester, udahler...Hehehe....

Rindu kau der...

Jangan menafikan, aku tahu kau pun rindu aku...Hehehe....

No comments:

Post a Comment