HANYA AKU...

HANYA AKU...

Wednesday 12 February 2014

Tinta Praktikum Part 4

Hari ni jadual aku free. Nak mulakan tulis RPH pun masih was-was lagi. Hanya melakar di kertas A4 sahaja dahulu.  Mujurlah dapat relief 1 kelas lepas rehat, kalau tak memang bosan aku tanpa berbuat apa-apa. Waktu relief inilah kesabaran aku sebagai guru betul2 teruji. Pelajar seakan tidak menyedari kehadiran aku di dalam kelas. Sukar untuk mengawal kebisingan kelas. Pelajar tiada rasa hormat pada guru. Aku dilawannya. Apalah nak jadi dengan budak-budak zaman sekarang. Langsung tak sama dengan zaman aku belajar dulu. Petangnya aktiviti koku diadakan di stadium. Saringan sukan antara rumah. Kawan-kawan di whatsapp sudah mula mengira hari untuk menamatkan praktikum. Aku juga seperti mereka. Sedaya upaya cuba untuk ikhlaskan hati. Aku harap cepatlah aku jatuh cinta pada sekolah ini dan tanggungjawab aku. Terasa mahu sangat masa berlalu dengan pantas.  Terasa rindu pada kampung yang tidak merimaskan aku dengan masalah displin pelajar. Rindu juga mahu berjumpa dan berborak dengan kawan baik aku sejak sem 1. Rindu mahu berborak dan bersembang cara kami. Semoga esok lebih baik dari hari ini. 


Kelas relief yang pertama. Boleh tahan nakal budak2nya, langsung tak hiraukan aku kat depan. Keluar masuk kelas sesuka hati...Sabar2...


Cikgu-cikgu duduk bawah grand stand tengok murid-murid berlari. Sekolah ni ada aliran sains sukan, jadi murid-murid sains sukan yang bertugas menjaga garisan. 

No comments:

Post a Comment