HANYA AKU...

HANYA AKU...

Thursday 22 August 2013

Berendam sampai kembang....

Aku nk tulis entry nie semalam. Tetapi aku terlalu penat setelah seharian berjimba dgn bff aku, Azie...Kami berjimba di Melaka Wonderland Theme Park & Resort...Idea tercetus tuk ke sana dah lama dirancang kami. Sebelum aku final sem 5 lg, Azie dah tanya bila aku cuti sem. Kami sampai disana sekitar jam 11.30 pagi di sambut oleh maskot2 Melaka Wonderland. Aku sukalah dapat jumpa maskot2 tu, tp azie takut dengan maskot2 tu...Hehehe...Aku ckp kat dia, "ni maskot je la...bkn mkn org pun..tu pun takut..." Jadi, apabila dia melintasi maskot2 tersebut, laju giler dia jalan. Hehehe...






Aku send gambar nie kat bff aku, dia kata aku nampak macam bulat jer..Memang pun, ni lah hasil cuti 2 bulan duk umah...Hehehe...

Lepas bayar bayaran masuk dan di pakaikan tag kat tangan, kami naiklah keretapi tuk ke dentinasi menukar pakaian dan simpanan barang-barang di loker. 





Nasib kami baik sebab barang-barang makanan yang kami seludup x diperiksa. Mungkin sebab kami datang hari biasa dan bukan hujung minggu. Dengan hanya mencapai rm 10 untuk disimpan didalam poket, kami simpan semua barang-barang termasuk handphone ke dalam loker.  Destinasi pertama, kami turun untuk basahkan badan dikawasan kanak-kanak...Hehehe...



Untuk bermain permainan yang lain, kami perlu menyewa pelampung. Jadi, kami pun ke kaunter menyewa pelampung. Yang tinggal hanya pelampung jenis double dengan harga sewaan rm 20. Tetapi yang ada dalam poket aku hanya rm 10. Azie langsung tak bawa duit sebab seluarnya tiada poket.  Rupa-rupanya yang menjaga kaunter adalah pelajar upsi yang aku kenal. Orang Mersing yang part time di Melaka Wonderland. Aku juga pernah berkerjasama dengannya untuk menjayakan 1 event. Jadi, kami pinjam duitnya dahulu. Bila dah dapat pelampung, masanya untuk bermain permainan yang lebih dasyat...Yezzzza.....

Semua permainan kat situ bermula dari ketinggian yang tinggi. Azie memang seorang yang penakut. Semuanya dia takut untuk cuba. Rugilah kalau bayar mahal-mahal tak main kan, jadi gunalah skill memujuk aku untuk ajak dia main sekali. Menjerit2 dia bila kami nak turun gelongsor. Pas turun mesti dia ckp, "tak nak org main lg beb"...Hahaha...Dia rasa gayat dan takut sebab dia risau kalau dia tercampak dari gelongsor tu...Hehehe...Mestilah permainan yang ada menggunakan ciri-ciri keselamatan kan...




Permainan nie aku main sorang-sorang jer beberapa kali sebab azie mmg takut giler2 nak mencuba...Syok habis aku rasa...Dia tunggu kat bawah jer, tunggu aku turun. 

Ini permaian yang paling aku suka dan pada ketinggian paling tinggi. 2 kali dapat main setelah bersusah payah aku ajak azie main. Yang bestnya kita akan berpusing di kawasan bulatan besar tu selama 3 pusingan sebelum tercampak laju ke bawah. Dapat 2 kali jer main sebab kali kedua lepas turun ke bawah jer, azie dah pening kepala nak muntah. Dia mabuk katanya. Aku bising kat dia sebab sebelum berenang dia x amik breakfast dulu dan malam sebelumnya juga dia tak menjamah apa-apa makanan berat. Jadi, memang tak sesuai berendam lama-lama dengan perut kosong. 



Selepas puas main semua perminan yang ada, azie ajak aku turun ke kawasan ombak buatan. Agak kuat jugalah ombak tu sampai aku yang berat nie pun mampu bergerak apabila ditolak oleh ombak. Makin lama makin dalam. Azie boleh tarik aku sampai ke kawasan 5 kaki. Kat kawasan tu kaki aku dah x jejak lantai dah...Takut gak aku sebab aku kan tak pandai berenang. Dia steady jer tuk ke kawasan dalam. Malah makin dalam pun dia boleh. Aku mintak dia bawak aku ke kawasan yang aku boleh jejakkan kaki....Heheheh...Kat sini giliran dia pulak gelakkan aku. Hehehe...

Selepas dah berjam-jam kami habiskan masa tuk berendam dan sekali sekala makan makanan ringan yang dibawa, jadi kami pun perlu menukar pakaian sebab ada destinasi lain yang perlu dituju. 



Sebelum menukar pakaian


Peganglah sebelum nak dipulangkan....


Muka lagend hati kapas...Hehehe...


Sebelum bergerak ke destinasi lain

Seterusnya kami ke dataran pahlawan tuk cuci mata tengok hp dan sementara tunggu BB aku diformat, kami menyantaikan diri di McD...Sepatutnya kami nak singgah beraya kat umah cikgu kitaorg, selepas tel cikgu tu, rupanya dia ke jabatan kerana ada program disana. Kami sampai kat umah masing-masing sekitar 8.30 malam selepas kepenatan seharian bersama. 

Agak2 bila aku nak sampai tambun yerk...Dah 3 tahun aku kat perak, tak jelajah mana-mana pun dalam perak...Huhuhu....

No comments:

Post a Comment