HANYA AKU...

HANYA AKU...

Monday 22 June 2015

Syukur Dengan Anugerah Yang Tidak Ternilai Ini.. Alhamdulillah...Part 3

Majlis besar terakhir bagi aku dan suami adalah majlis resepsi di rumah suami.  Seawal pukul 9.00 pagi aku telah disiapkan oleh mak andam. Hebat tak hebatnya aku bila 3 mak andam yang menyiapkan aku selama 3 hari ini.  Suami bersiap dirumahnya kerana persalinan kami di majlis bertandang adalah moden.  Majlis kami hari ini kena lebih action sebab suami setuju untuk membuat video bagi majlis resepsi kami ini.  Kami dijangka untuk bersanding pada pukul 12.30 petang.  

Cuaca pada hari tersebut agak kurang baik. Di awal pagi telah hujan, kemudian panas dan hujan semula.  Rombongan dari keluarga aku tersangkut dalam hujan bersama pengantin di homestay yang telah disediakan oleh keluarga suami.  Kami diberitahu pasukan kompang dan selawat telah tersangkut di dalam banjir kilat yang baru berlaku. Selepas hujan turun, kami terus bersanding tanpa paluan kompang kerana khuatiri hujan akan turun kembali. Alhamdulillah, cuaca baik selepas itu.  Usai kami bersanding, mak dan kak long menyerahkan aku kepada nenek suami. Selepas itu, sebak jugalah bila famili mula bergerak meninggalkan aku.  Mujur tak jauh. Kalau jauh mesti terasa pilu.  Agak segan jugaklah untuk sesi fotografi di rumah suami sebab pelamin luar rumah.














Bila keadaan mula redup, kami keluar outdoor di Jeti Kuala Sebatu dan Laman Belia Sg. Rambai.  Komitmen senyum jadi 200% dari hari-hari sebelumnya kerana hari ini bukan sahaja fotografi tapi berserta videografi dari orang yang berbeza. 

Selepas hantar pengapit aku balik dan tiba masanya untuk aku menyesuaikan diri di rumah mak mertua. Kali ni tak boleh lari dah. Suami juga yang tanggalkan contact lense aku dan bukakan zip baju pengantin. Tiada pilihan lain da…Hehehe…Suami duk mengadap aku tanggalkan makeup sampai selesai.  Selesai kami solat berjemaah bersama, kami dinner bersama keluarga dan selepas itu sesi membuka hadiah. 

Lega rasanya bila selesai kesemua majlis dengan jayaya…ooopppssss…aku ada persandingan ke 5 dekat Sabah nanti selepas raya. Lebih kurang hampir 2 bulan kami menjadi suami isteri. 

Video ucapan khas seorang suami kepada isteri tercinta




Seterusnya ucapan khas dari ayah mertua




Penghargaan khas untuk orang banyak sangat membantu aku dari awal hingga akhir.



Dan akhir sekali, inilah video lengkap majlis resepsi kami.





1 malam di rumah mertua dan malam berikutnya di rumah mak aku. Selepas itu kami terbang berbulan madu di…………aku akan cerita di part seterusnya nanti. Hehehe….Tunggu.....

No comments:

Post a Comment