HANYA AKU...

HANYA AKU...

Friday 19 June 2015

Syukur Dengan Anugerah Yang Tidak Ternilai Ini.. Alhamdulillah...Part 2

Hari kedua big day aku. Hari ini adalah majlis persandingan aku. Sebelum bersanding, aku dan suami ada persalinan cina untuk sesi fotografi. Kenalah dengan muka husband aku sebab mata dia chinese look. Hehehe...Dekat je kami outdoor. Dalam kebun kelapa sawit belakang rumah aku. Hehehe...Selesai bergambar, suami aku balik rumah dia dulu. Kami akan bersanding lepas zohor pukul 1.30 petang. Lepas aku bersiap untuk bersanding, suami pulak disiapkan di rumah sebelah.






Persalinan bersanding kami warna purple + biru.  Suami aku sendiri yang request songket dan tengkoloknya warna purple sebab sepatutnya warna biru. Aku suka dengan kombinasi warna baju kami. Yang merisaukan aku ialah kasut. Sebab kasut yang aku pakai agak tinggi jugaklah dan akan berjalan di halaman rumah yang berbatu. Target aku ketika itu dapat pegang suami, pegang kuat2 dan jangan jatuh. Heheheh...

Kami tukar2 barang hantaran hari langsung.  Boleh pulak kek yang sepatutnya utk pihak suami sampai di bawa pulang ke rumah suami. Jadi, kami tak dapatlah pilih design yang kami mahu....Hehehe..Tak pe lah.  Kesilapan teknikal. 




Sukanya hati dia...suka nk melepaskan diri kat tol sblm jmp isteri




Terima kasih kat kawan-kawan yang datang dan memberikan hadiah. Kawan-kawan sek rendah dan menengah, kawan2 poli, kawan2 upsi, kawan2 tempat kerja mahkota hotel, kawan2 tempat kerja hospital dan tenaga2 pengajar kami. Memang ramai yg dapat hadirkan diri. Terima kasih banyak2. 












Selesai majlis bersanding dan sesi bergambar dalam rumah, kami tunggu cuaca redup sedikit untuk keluar outdoor. Memang panas ketika tu, Cameraman bgth aku 35 darjah celsius...Pehhh..panas...

Petang tu jugak ada buat hari jadi anak2 buah yang lahir bulan 5 dan bulan 6...Semangat suami aku layan budak2, Aku biarkan je..Hehehe...Belajarlah jadi pak usu n tok busu.



Selesai sambut birthday, cameraman pun ajak kami keluar. Kami mmg dah lama nk outdoor kat sekolah rendah kitaorg. Ala2 mengimbau kenangan. Tak de sape2 pun drivekan kereta. Husband drive sendiri.  Mula2 pak guard tak bagi masuk sebab tiada arahan sesape, ntah apa husband aku cakap. Terus dapat masuk.








Cuaca masatu dah mendung nak hujan. Kami rushing amik gambar. Part2 scene akhir tu hujan dah mula merintik-rintik turun. Sempat lagi kami bincang untuk buat video resepsi majlis kami. Kenalah pujuk en husband supaya dia setuju sbb dia yang kena bayar. Hehehe

Sampai je rumah. Hujan dah turun dengan selebat-lebatnya. Alhamdulillah...Majlis pihak aku dah selesai semuanya. Cuma nak mengemas je. Lepastu aku dan suami tukar baju. Masih segan dengan husband. Jadi, tukar baju lain2 bilik. Lepas husband solat dan rest sekejap, dia pun keluar utk basuh periuk. 

Aku tak tolong. Aku tengok dari tingkap je. Bila aku tengok jam dah nak ke kol 8 malam, aku panggil husband masuk sebab magrib dah panjang. Inilah pertama kali husband imamkan solat kami berdua. Selesai solat kami makan satu keluarga. Selepas tu, husband minta izin untuk balik ke rumah dia.  Selesai hari kedua kami menjadi suami isteri. Nanti aku akan sambung cerita part majlis resepsi rumah en husband di part seterusnya. Nantikan...

No comments:

Post a Comment