HANYA AKU...

HANYA AKU...

Sunday 28 June 2015

Syukur Dengan Anugerah Yang Tidak Ternilai Ini.. Alhamdulillah...Part 4

Seperti yang aku janjikan pada entry sebelum ini utk bercerita di manakah lokasi honeymoon kami. 
Lokasi honeymoon kami selepas 3 hari majlis kami dan sehari kami berehat maka bermulah episod kami merehatkan diri bersama. Ceeewahhh...

Asalnya hubby rahsiakan lokasi honeymoon kami...Lama kelamaan di bgth. Lepas kami bertunang MIL ada suh aku pilih mana2 destinasi honeymoon untuk disponser.  Aku diamkan aje sbb terpulanglah pada hubby nak kemana pun.  Hubby lebih selesa untuk menggunakan duitnya sendiri untuk honeymoon kami. Pilihan lokasi juga hubby yang pilih. Patutlah dia beria2 tanya lokasi mana yang aku belum pergi...Lokasi honeymoon pertama kami ialah...LA....ooopssss...bukan Los Angeles yer tp LANGKAWI. Hehehehe...Kami pergi untuk 4 hari 3 malam.

So, pada hari kami pergi tu giliran bermalam adalah di rumah mak aku. Jadi, pukul 7 kami sarapan dulu dan memulakan perjalanan ke rumah mak mertua dulu. Kami nak jmp family dulu utk bersalam lepas tu baru bergerak ke KLIA.  Tiada sesiapa yang hantar kerana hubby lg selesa utk drive sendiri.  So, pagi tu juga dapat hadiah honeymoon daripada MIL. Hubby bagi pada aku, lepas aku baca ucapan yang mama tulis, aku serahkan pada hubby utk simpannya. Mama kata nak sponser tiket flight tak dapat jadi mama sponser lain untuk kami. Abah pulak excited bercerita tempat-tempat menarik yang kami boleh pergi.

Dari malam sebelum kami berangkat ke Langkawi lagi, hubby dah excited bercerita ke mana kami akan pergi. Tetapi aku selalu pintas kata-katanya supaya lebih baik hubby jangan cerita dan bawaklah aku ke mana sahaja daripada bercerita tetapi tak dapat menunaikannya...Nanti jadi bahan ungkitan aku pulak. Jadi, itu lebih bahaya. Biarlah segalanya suprise untuk aku.  


So, selamatnya kami mendarat di Langkawi, kami menunggu kereta sewa yang hubby dah deal awal2 lagi. Kami akan check-in di 2 tempat berbeza kerana hubby sengaja untuk kami bermalam di tempat berbeza. 2 malam kami check-in di The Ocean Residence dan malam terakhir di Haji Ismail Group Hotel. 

Sangat mendamaikan dan persekitaran yang sangat sesuai untuk berhoneymoon di Ocean Residence. Teme kasih hubby sebab memilih tempat ini.




Yang bestnya, bukak2 sliding door dah jmp swimming pool. Hari pertama aku tgk je hubby berendam sorang.  Tak boleh jadi, hari kedua aku ajak suami swimming. Waktu untuk menggunakan swimming pool dari 8 pagi ke 8 malam. Tapi kami masuk pukul 8 malam. Hehehehe...Sambil mandi di temani kerdipan bintang. Ceewah....Suami 2 kali ajak naik sebab dah lama sangat berendam. Tapi aku tak nak sebab belum puas lagi. Last2 aku dah kesejukkan dan mula batuk. Keluar2 bilik air, hubby dah sediakan teh o panas utk aku bagi mengelakkan batuk berlarutan. Teme kasih hubby.

Aku tak perlu kot bercerita kemana hubby bawak aku. Segalanya indah berlaka bagi pengantin baru seperti kami.  Hubby layan je tekak aku nak makan apa. Kami makan durian 2 biji dengan harga RM 49...Mahal kan...hehehe...kalau mak aku tahu mesti mak aku bising.  Cakap dengan hubby nak makan sikit je tp aku la kasi bertimbun biji2 durian. Hehehe...








Tak sia-sia aku paksa hubby beli monopod sehari sebelum kami berangkat.  Hubby mmg tak suka guna monopod. Kalau tak de monopod, aku rasa muka hubby aku je yang banyak nanti. Hehehe...

Malam terakhir kami adalah untuk bershopping. Tu yang hubby check-in di HIG Hotel sbb hubby kata senang nak shooping. Dekat dengan hotel. Jalan kaki jer...


Kami pergi 2 beg jer...Tapi kami balik dengan 4 beg. Bukan aku yer yang kuat shopping tapi en suami. Suami siap hairan cara aku bershopping. Biasa2 je x macam dia. Hehehe...

So, semuanya indah berlaka. Terima kasih kat suami sebab bawak pi honyemoon. Second honeymoon suami dah sediakan lokasinya. Tunggu masa jer nak gi...Yahoooo....Terima kasih sangat2 b..

Sampai melaka balik rumah mak dulu, petangnya balik rumah Mama. Esoknya hantar suami ke KLIA untuk balik ke Sabah. PJJ la kita selama 3 minggu dulu dan akan berjumpa menjelang raya nanti. Pendamlah rindu masing-masing dulu. Aku akan pindah ke Sabah mengikut suami lepas raya nanti. Tak mau PJJ lagi..Derita perasaan.Hehehehe....

So, tahun pertama dapat wish selamat hari bapa kat Abah, bapa mertuaku. Dapat cakap depan2 lagi. Kebetulan abah datang rumah dengan mama hantarkan menantunya durian. Senyum Abah cakap terima kasih. Aku lagilah teruja sbb tak pernah wish kat sesiapa pun. Arwah ayah tinggalkan aku masa usia aku 1 tahun lagi. Selamat Hari Bapa Ayah..Al-Fatihha...




No comments:

Post a Comment