HANYA AKU...

HANYA AKU...

Tuesday 23 April 2013

Aku sudah mula memikirkannya...

2 bulan perpisahan akan terjadi antara kami...sekali lagi ianya akan berlaku dalam hidup aku...Aku sudah mula untuk memikirkan tentang itu...Kehilangan "mereka" sekaligus...Kuatkah aku...Mampukah aku menahan air mata lagi..Mereka lain dari kawan2 aku yang lain...Mereka ada keistimewaan tersendiri...Mengenali mereka mengajar aku erti berkongsi, erti berjimat, erti mendalamai kesusahan org lain dan erti memahami sikap antara satu sama lain.  Satu masalah antara kita, seolah masalah semua.  Ya Allah, cekalkah aku kehilangan mereka...Org yang sentiasa menghiburkan hati aku tak kira bila masa sekalipun aku perlukan meskipun bebanan masalah yg aku tanggung terus membenamkan aku dalam masalah.  Mereka adalah tempat tuk aku legakan segala yang aku rasa.  

Dulu, sewaktu mereka nak pergi praktikum dan dalam masa yang sama kawan baik aku nak kawen, aku rase macam hilang segalanya kat upsi nie...Terasa kekuatan aku tersangat teruji ketika tu...Sangat berat tuk aku hadapai...Alhamdulillah, aku berikan aku cinta ketika itu...Lega gundah dihati meskipun kami berjarak jauh.

Kali ini akan berlaku lagi...Mereka akan menamatkan semester 8 dengan jayanya...Aku akan kehilangan mereka...Mereka tidak lagi bersama untuk menghiburkan aku...Hilang tempat aku mengadu...Siapa lagi tempat aku nk melepaskan segala rasa dihati...Ya Allah...aku rela perpisahan itu berlaku..Tetapi aku tahu ianya akan berlaku...

Ketika dan saat mereka sibuk menyiapkan thesis masing2, mereka sangat2 perlukan aku tuk berikan semangat buat mereka.  Hampir setiap minggu aku akan pergi melawat mereka.  Kadang kala lebih dari sekali.  Ada yang dah menangis beberapa dalam proses meyiapkan thesis.  Yg mampu utk aku lakukan ialah memberikan kata2 semangat pada mereka.  Sentiasa mereka tidak cukup rehat dan tidur.  Kadang kala mmg x tidur malam langsung.  Dan bagi aku, aku suka bila ada bersama mereka membuat thesis.  Byk kerja2 tertangguh aku dapat disiapkan bersam mereka...Sama2 rajin...Syukur....Saling ingat mengingatkan...

Cukuplah setakat ini dulu aku bercerita tentang mereka...Aku akan cerita lg tentang mereka dan thesis mereka dalam entry akan datang...Selamat menyiapkan thesis yer kawan2 ku...Percaya atau tidak, minggu 10 nnt thesis kalian siap dijilid utk dihantar kepada panel penilai...Good luck...  

No comments:

Post a Comment