HANYA AKU...

HANYA AKU...

Saturday 16 June 2012

gembira dalam kesedihan...

Malam ini malam terakhir aku lihat dia tidur sbg roomateku...lepas ini tak de lg dia sbg roomateku...dia akn tidur bersama suaminya pula...lena sungguh dia tido, bersiap sedia untuk exam terakhir esk...1 sem menjadi roomatenya, mcm2 perkara berlaku...aku mengambil keputusan mengikut dia kesini dulu krn aku nk susah senang bersamanya...aku x nk tgk dia susah utk ke kuliah atau kemana shj...cukuplah bakti yg mampu aku beri padanya sehingga ke hari ini...selepas ini, ada org lain yg lebih bertanggungjawab terhadapnya...

1 sem bersamanya, mintalah apa sahaja..pasti dia akn masakkannya...asalkan aku yg sediakan bahan2nya...cekap dia memasak...kenyang aku kat sini...takde lagi mkn lauk yg sama seperti duduk kat kolej dulu...duduk dgnnya, menu sentiasa berubah...

Dimaki, diherdik, dimarah adalah benda yg pernah aku rasa bersamanya...bila emosi menguasai diri, maka kenalah aku pada perkara2 tu...tp, aku tahu dia dalam keadaan marah..biarpun hati akan tercalar dgn kata2nya, tetapi kemaafan ttp ada utknya...tipulah klu xde kata2nya yg melekat pd hati...lumrah kehidupan manusia...

1 sem bersamanya, segala rencah perjalanan keluarga kami kongsikan...ada yg seronok dan ada yg tidak...dia yg ada, maka dgn dia jugalah aku kongsikan segalanya...dpt kenal mak ngah dia, mak dak dia, tok aji dia...sepupu2 dia...huh...seronok...paling seronok bila dia dapat keluarga dia semula...bahagia...anugerah yg tidak ternilai...

Apa yg boleh aku katakan, hanyalah ucapan terima kasih yg tidak terhingga kerana sudi terima aku utk tinggal bersama2 dia...meskipun hanya 1 semester, ttp ianya cukup bermakna buat aku...

Dulu, masa mula2 aku daftar kat sini...aku selesa dgn dia...dan aku beranggapan yg dia satu2nya kawan yg akan melangkah dgn aku sehingga 4 thn kami disini...tp, langkah aku kembali sepi apabila dia akan mendirikan rumahtangga...aku perlu berdikari sendiri...dia ada tanggungjawbnya sendiri...dia ada bgth aku yg tidak akan ada apa2 perubahan antara kami.  yg bezanya, cuma kami x tinggal bersama lg...ntah la...aku x letak apa2 harapan sbb semuanya belum berlaku...sekiranya dia x abaikan aku, syukur Alhamdulillah...jika dia semakin jauh dari aku, aku redha dengan ketentuan itu...jd, xde apa2 target atau harapan yg aku letakkan...cuma aku berani utk agak, yg dia akn berubah...mesra kami mgkin x mcm skrg...yela kn, dia kn dah ada suami dan tinggal bersama suami...aku nie, seorang diri...

Akhir sekali, inilah malam terakhir aku menatap seorang kawan baik yg aku anggap adik aku tido utk sekian kalinya dan tiada lg seperti mlm ini selepas ini...malam esok, aku akan tido bersendirian sementara menanti hari isnin sbg hari kepulangan aku ke kg...

Selamat Pengantin Baru JOJO...Selamat Pengantin Baru ADIK... <3 


No comments:

Post a Comment