HANYA AKU...

HANYA AKU...

Thursday 14 June 2012

BELAJAR UNTUK REDHA...


Terima kasih Ya Allah kerana mengkurniakan mereka sbg teman dan rencah perjalanan kehidupan aku disini.  Aku sangat2 bersyukur mengenali mereka.  Mereka lain dari yang lain kawan yg pernah aku ada.  Berada diantara mereka, membuatkan aku lupa masalah yang ditanggung.  Dan malam ini, aku terpaksa merelakan pemergian mereka.  Mereka akan berpraktikum tak lama lagi.  Dan selepas dia, aku akan merelakan pula teman baikku disini untuk pergi meninggalkan aku.  Aku redha dengan ketentuan ini.  Jika ini yg Allah tuliskan untuk aku, aku terima dengan hati yang terbuka.  Siapa aku untuk menolak semua ini.  Ya Allah, jgn kau biarkan hati ini sunyi.  Isilah kesunyian hati ini dengan sesuatu.  Tabahkan aku dan paling penting sekali, redhakan aku dengan takdirMU ini Ya Allah…

Apa agaknya yang akan berlaku pada aku selepas ini.  Belajar melalui liku-liku kehidupan sebagai mahasiswa secara berdikari.  Tabahkan aku Ya Allah dan aturkan kehidupan aku sebaiknya.  Hanya Kau mengetahui segalanya.  Hati ini sedih, sangat sedih.  Tapi aku tahu aku kena tabah untuk hadap semua ini.  Aku tahu Allah tak uji kalau Dia tak sayang.  Jadi, Dia sedang menguji aku…InsyaAllah, aku akan lalui sebaik mungkin….KU SERAHKAN SEGALANYA PADAMU MAHA PENCIPTA….Amin…

No comments:

Post a Comment