HANYA AKU...

HANYA AKU...

Saturday 10 March 2012

Marah VS Tenang...


SALAM MUHIBBAH wat semua….lama tul x update blog nie..byk perkara nk kena wat..sibuk sgt2…pape pn, aku teringin nk share sesuatu…lm jgk la dah berlaku peristiwa nie…Setelah diri BERSERABUT dgn pelbagai masalah..akhirnya kesabaran tidak terkawal dan akhirnya terkeluarlah ayat “mampus pun tek pe aku nie…”…Astafirullahalazim….masa tu mmg dah x blh kawal lg kemarahan dlm diri…Apa yg menarik utk dikongsi ketika ini adalah apabila kemarahan berada ditahap paling maksima, Allah memberikan sesuatu yg aku minta…Ketika itu kemarahan bertukar menjadi rasa syukur yang teramat…Terus TENANG dgn mudahnya beberapa ketika selepas itu…Alhamdulillah…kemarahan ditutupi dgn rasa kesyukuran…Janji Allah mmg benar..DIA tidak akan memberi sekiranya kita tidak meminta…

Selang beberapa lama selepas diri kembali bersyukur dan bertenang…kekuatan dikumpulkan dan disitu aku cuba mencari jalan keluar sebahagian kecil masalah yg ditanggung…Tiada apa yg diharapkan ketika itu selain kefahaman dan budi bicara utk memahami situasi aku…Sekali lg, syukur dipanjatkan apabila dpt meluahkan apa yg terbuku dan penyelesaian dpt dilakukan…Pertama kalinya hati x mampu menampung sebak dgn apa yg ditanggung…Air mata jatuh jua…Kerana KASIH SAYANG dan MENGHARGAI antara satu sama lain tagisan itu menjadi kekuatan….
Dan sekarang, aku semakin tenang kerana sebahagian masalah dpt diselesaikan dan toleransi dikecapi…Bukan mudah utk puaskan hati semua org tp sekurang2nya aku berusaha….

:::byk lak cete kali nie…hehehehe:::


Mula2 mcm nie...



Lepas tu mcm nie...


No comments:

Post a Comment