HANYA AKU...

HANYA AKU...

Sunday 28 December 2014

Sudah Hampir Ke Penghujungnya...

26 Disember 2014...Genap 4 tahun aku menjadi mahasiswi UPSI. Macam tak percaya pulak. Cepat masa berlalu dan sudah hampir ke penghujungnya. Alhamdulillah....Alhamdulillah....Alhamdulillah...
Beberapa hari lagi yang masih berbaki untuk aku menetap di Tg Malim ini. Bumi limpahan ilmu yang sangat luas. Banyak sangat kenangan. Baik manis mahupun pahit. Kalau nak diceritakan, pastinya panjang sirinya. Hehehehe...Tetiba rasa sayu lak nak tinggalkan TM nie. Tinggalkan segala yang pernah berjuang bersama aku. Kembali kepangkuan keluarga semuanya. Pejam mata dan ingatkan kembali zaman berliku meniti perjalanan sebagai pelajar membuatkan diri rasa teramat bersyukur. Ya Allah, telah banyak kesusahan dan kesukaran yang telah Engkau keluarkan sedikit demi sedikit dan akhirnya rasa kepuasan yang tinggal sebagai saksi senyuman yang terukir.

Masih ada amanah dan tanggungjawab yang masih belum dilaksanakan. Menunggu pengesahan FYP untuk dijilid dan perlu untuk melakukan sebaik mungkin untuk 3 paper yang perlu dijawab untuk semester ini. Walaupun aku diantara yang telah bersedia untuk membayar segala hutang belajar yang jumlahnya puluhan ribu, itu sama sekali tidak pernah aku kesalkan. Hutang perlu dibayar. Allah dah set from the top segala-galanya tentang kehidupan kita. 

Banyak yang aku mahu ceritakan tetapi segalanya perlukan masa untuk aku coretkan. Tak sabar nak habiskan belajar. Nak balik kampung jaga mak yang semakin tidak sihat. Nak bekerja dan lalui kehidupan bukan sebagai seorang pelajar lagi. Jadi, sekarang perlu study tuk final. In Shaa Allah, semester ini akan dihabiskan dengan baik. "Graduate on time tanpa hasad". Amiin...

No comments:

Post a Comment